این آهنگساز در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: در «موسیقی تجربی» باید برهنه روبهروی مخاطبان قرار گرفت، اما همین موضوع، این نوع موسیقی را جذاب میکند.
فزونی با بیان اینکه اجرای موسیقی تجربی به جرأت نیاز دارد، گفت: ممکن است هر اتفاقی در لحظه رخ دهد و موزیسین باید بتواند آن را جمع کند. موزیسین تجربهای را در لحظه انجام میدهد و مخاطب نیز در آن دخیل است و این را احساس میکند. او به موزیسین انرژی میدهد و در موسیقی تأثیر میگذارد.
او بیان کرد: با اجرای موسیقی تجربی روی صحنه، مردم متوجه میشوند که این نوع موسیقی نیز وجود دارد. آنها هنگام اجرا به شکل ناخودآگاه به اطرافیان نگاه میکنند که ببینند مخاطبان با این موسیقی ارتباط گرفتهاند یا نه، اگر جواب مثبت بود، او نیز سعی میکند ارتباط بگیرد و در نهایت متوجه میشود، چه چیزی را دوست دارد. به این ترتیب، سلیقه موسیقاییاش بالاتر میرود.
این آهنگساز با بیان اینکه به بداههنوازی اهمیت میدهد و آن را دوست دارد، ادامه داد: در چند سال گذشته، گروهی را همراه سیاوش امامی و آرش پژند مقدم برای بداههنوازی تشکیل دادیم. ما کاملا بدون تعیین خط روی صحنه میرفتیم و اجرا میکردیم، برخی از کارها شاهکار میشد و برخی نه. بداههنوازی قالب دارد و ما حتی در موسیقی سنتی نیز بداههنوازی داریم.
رویداد «کجشنبههای حافظ» اجراهایی را با محوریت «موسیقی تجربی» برگزار میکند. فزونی نیز قرار است در این رویداد اجرا داشته باشد. او در اینباره گفت: در کجشنبهها قرار است تجربه اتفاق بیفتد تا اینکه بیشتر شبیه کنسرت شود، پایه و اساس اجرای من بیشتر حالوهوای آثاری را دارد که برای تئاتر ساختهام.
انتهای پیام
نظرات