• سه‌شنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95050107134
  • خبرنگار : 71021

وعده "سلطانی‌فر" برای واگذاری امور به بخش خصوصی

وعده "سلطانی‌فر" برای واگذاری امور به بخش خصوصی

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از واگذاری تصدی تمام امور به بخش خصوصی خبر داد و گفت: سال ۹۵ با این رویکرد آغاز شده تا بخشی از وظایف حاکمیتی که امروز تعریف می‌شود به مرور زمان به بخش خصوصی واگذار شود و ما نقش برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری خود را ادامه دهیم.

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی‌فر  که شامگاه گذشته (دوشنبه 11 مرداد) در هم‌اندیشیِ بخش خصوصی و دولتی گردشگری متشکل از فعالان صنعت گردشگری، تعدادی از نمایندگان مجلس، وزرات خارجه و هتلداران، مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان تور بودند، سخن می‌گفت، در مزاح کوتاهی با مهدی جهانگیری - برادر معاون اول رییس‌جمهور - که در سخنرانی‌اش به چالش‌های صنعت گردشگری پرداخته بود، گفت: این رنج‌نامه‌ای که از صنعت گردشگری مطرح کردید را به معاون اول رییس‌جمهور منتقل می‌کنم تا ایشان نیز با مشکلات این بخش آشنا شوند.

او در ادامه‌ سخنان‌اش با اشاره به تکه پاره بودن بخش گردشگری که مجوزهای فعالیت در آن از سوی سه سازمان میراث فرهنگی، هواپیمایی و حج و زیارت داده می‌شود، اظهار کرد: با صبر و به مرور یکپارچگی در این بخش حاصل خواهد شد.

او همچنین به رشد ۴۵ درصدی اعتبارات جاری و عمرانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و افزود: امیدواریم با ایجاد زمینه‌های مناسب، سرمایه‌گذاری و معافیت‌های مالیاتی به اهداف ۱۴۰۴ دست یابیم.

معاون رئیس جمهور با یادآوری همراهی سران سایر قوا و دولتمردان بیان کرد:‌ این یک دستاورد و شرایط خوب است که باید قدر آن را بدانیم. ده‌ها نماینده در دوره جدید مجلس در جریان دیدارها و ارتباط‌هایی که داشتند، برای کمک‌رسانی به صنعت گردشگری اعلام آمادگی کردند. حتی قوه قضاییه، دیوان عالی و بازرسی کل کشور نیز همراه است. از جانب سازمانی که در ۱۰ سال گذشته دچار تلاطم بود، اعتراف می‌کنم که هیچ‌گاه این حد همکاری برای پیشرفت صنعت گردشگری وجود نداشته است.

وی ادامه داد: حدود یک ماه پیش در دولت مسئله کوتاه بودن زمان ویزای فرودگاهی مطرح شد که پس از ۲۰ دقیقه بحث، همه از جمله وزرای اطلاعات و امور خارجه اعلام پشتیبانی کردند که زمان ویزای فرودگاهی به سه ماه افزایش یافت.

سلطانی‌فر گفت:‌با توجه به همگرایی موجود، بخش خصوصی نیز باید همراه‌تر عمل کند، چرا که اگر در کشورهای اطراف قیمت تورها مناسب است ناشی از همکاری دست‌اندرکاران این صنعت می‌شود. بنابراین لازم است در شرایطی که دولت همگام و همراه عمل می‌کند بخش خصوصی نیز درون خود به همگرایی برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha