• شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95022515295
  • خبرنگار : 71442

جهانگیر الماسی در گفت‌وگو با ایسنا:

رییس جدید صداوسیما با واقعیت بیشتری به جامعه نگاه کند

رییس جدید صداوسیما با واقعیت بیشتری به جامعه نگاه کند

جهانگیر الماسی درباره رییس جدید سازمان صداوسیما، اظهار کرد: برای رییس جدید که عنوان می‌شود مهندس فنی هستند، حرمت ویژه قائلم و امیدوارم نگاه سیستماتیک به سازمان از این پس به وجود بیاید. اکنون کوچک یا بزرگ شدن صداوسیما مساله نیست، مساله اینجاست که باید کیفیت را تغییر داد.

جهانگیر الماسی درباره رییس جدید سازمان صداوسیما، اظهار کرد: برای رییس جدید که عنوان می‌شود مهندس فنی هستند، حرمت ویژه قائلم و امیدوارم نگاه سیستماتیک به سازمان از این پس به وجود بیاید. اکنون کوچک یا بزرگ شدن صداوسیما مساله نیست، مساله اینجاست که باید کیفیت را تغییر داد.

این بازیگر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا پیشنهادش به رییس جدید سازمان صداوسیما را این گونه مطرح کرد: گرایش سازمان باید از این پس به سمت شعور، دانش، فرهنگ و جدی گرفتن هویت آن در حوزه مدیریت و برنامه‌سازی باشد؛ اغلب افرادی که در این حوزه‌ی ساختاری قرار دارند، بر اساس ارتباطات آمده‌اند و نه براساس ضوابط منزلتی و تخصصی؛ در نتیجه اگر مدیریت جدید که فرد محترمی هستند، همت خود را بر همین زیرساخت‌ها در حوزه مدیریت میانه بگذارند کارها خوب پیش خواهد رفت؛ چرا که ما هنوز همزمان با جهان جلو نمی‌رویم. هنوز در سازمان صداوسیما رنگ‌ها را نمی‌شناسیم.

او با اعتقاد بر اینکه طبقه‌بندی شبکه‌ها در تلویزیون به خوبی شکل گرفته است، یادآور شد: در حال حاضر جذابیت در دنیای امروز اهمیت بسزایی دارد و تلویزیون باید برای جذب مخاطب به دنبال جذابیت باشد. از مجریان و افراد متخصص بهره ببرد. متأسفانه تلویزیون ما مجری را به خاطر قیافه به برنامه دعوت می‌کند و حاشیه‌هایی به وجود می‌آید مبنی بر توهین به مخاطب و کسی متوجه نیست که این توهین به مخاطب از طرف مجری بوده است و به کل سازمان صداوسیما انتساب داده می‌شود.

جهانگیر الماسی سپس درباره ساخت و تولید آثار تلویزیونی و هنری یادآور شد: معمولا تلویزیون‌های مطرح دنیا را چک می‌کنم و تمام شبکه‌ها را می‌بینم. در این گونه شبکه‌ها این سازمان‌ها هستند که سفارش کار می‌دهند و تولید صورت می‌گیرد اما در این جا وضعیت به گونه‌ای است که تولیدکننده‌ها طرح تولید می‌کنند؛ به عنوان مثال برای این مناسبات سیاسی و فرهنگی احتیاج داریم سطح نشاط عمومی را بالا ببریم، آن هم نه مستقیم بلکه غیرمستقیم که متأسفانه این اتفاقات در حوزه فرهنگی رخ نمی‌دهد.

این هنرمند با ابراز امیدواری برای موفقیت رییس جدید صداوسیما گفت: امیدوارم آقای علی‌عسکری در کارشان موفق باشند و سیستم صداوسیما را کارآمد کرده و از آن حراست کنند. از طرفی با واقعیت بیشتری به جامعه نگاه کنند و آثار روانی برنامه‌ها را در مردم شناسایی کنند.

جهانگیر الماسی در پایان با اشاره به عملکرد محمد سرافراز یادآور شد: آقای سرافراز فردی شایسته و متخصص در کارشان بودند و برای پرس‌ تی‌وی خوب کار کردند و به عقیده من ایشان هم خودخواسته کاری را نکردند. رییس جدید صداوسیما هم سابقه دیرینه‌ای در این رسانه دارد و این مساله نشان می‌دهد، کسی باید مسئولیت ریاست بر سازمان صداوسیما را بر عهده بگیرد که بر همه جوانب تسلط داشته باشد؛ چرا که با کوچک‌ترین چوب لای چرخ گذاشتن، سیستم صداوسیما می‌خوابد و متأسفانه این سازمان هنوز سیستم درستی برای مدیریت تعریف نکرده است و هنوز سیستم برای مدیریت‌های میانی حلاجی نشده است، بنابراین امیدوارم آقای علی‌عسکری سیستم صداوسیما را کارآمد و از آن حراست کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha