• شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95022515111
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

لوگوی مشهد 2017 رونمایی شد

لوگوی مشهد 2017 رونمایی شد

ایسنا/خراسان رضوی در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استان از لوگوی مشهد 2017 رونمایی شد.

در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استان از لوگوی مشهد 2017 رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، علی جنتی در نمایشگاه آثار برتر مسابقات سراسری و رونمایی از لوگو مشهد 2017، با اشاره به این مطلب که مشهد سال آینده میزبان بزرگترین رویداد فرهنگی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، اظهار کرد: جا داشت برای این رویداد فرهنگی که در حال رخ دادن است مسابقه‌ای بزرگ و قابل تحسین برگزار شده و لوگو انتخاب شود.

وی افزود: امیدواریم اثر نهایی در همه نمادهایی که در شهر مشهد، خراسان رضوی و سطح کشور، در نشانه‌ها و تابلوها مورد استفاده قرار گرفته توجه همه مردم ایران و زائران خارجی را به خود جلب کند.

به گزارش ایسنا-منطقه خراسان، پیروز حناچی، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم اظهار کرد: مشهد 2017 فرصتی برای خلق آثار جدید و اصلاح مسیری است که احیانا نیاز به اصلاح دارد، همچنین طبق سندی که تنظیم و در دستور کار دولت قرار گرفته مواردی در کنار برنامه‌های مشهد 2017 مانند ثبت جهانی حرم مطهر رضوی نیز قرار دارد.

وی افزود: در خصوص اقدامات عمرانی، دستگاه‌های زیربنایی و سازمان‌هایی که زیر مجموعه اداره راه هستند تلاش شد تا از این فرصت برای بهترین اقدامات توسعه‌ای در مشهد و حداکثر بهره‌وری مخصوصا اطراف حرم رضوی استفاده کنند.

محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این مراسم اظهار کرد: شناخت فرهنگ و تمدن اسلامی بدون خراسان غیر ممکن است.

وی از تهیه پرونده ثبت حرم مطهر رضوی خبر داد و عنوان کرد: پرونده ثبت محور تاریخی فرهنگی تیموری در خراسان رضوی نیز که از مسجد گوهرشاد شروع و تا کشورهای همسایه ادامه دارد، پرونده ثبت جهانی مسیر تاریخی هجرت امام رضا(ع) و نیز ساماندهی بافت تاریخی مشهد در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش ایسنا-منطقه خراسان، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: انتخاب پایتخت‌های فرهنگی بهانه‌ای برای تعاملات و ارتباطات فرهنگی میان مردم، فرهیختگان و دانشمندان است و مسلما دولت تمامی امکانات خود را برای برگزاری مشهد 2017 بسیج کرده ولی نقش اصلی در این زمینه را مردم ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: مشهد مقدس با وجود مضجع شریف حضرت رضا(ع) دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های علمی و مذهبی و... است، به عنوان مثال دانشگاه‌ها و حوزه علمیه این شهر در سطح کشوری و بین‌المللی از جایگاه خوبی برخوردار است.

رشیدیان گفت: پتانسیل‌های فراوانی که در مشهد وجود دارد ظرفیت بالایی را برای آن بوجود آورده تا در یک سال یا 52 هفته ظرفیت‌های این شهر ظهور و بروز پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در زمینه طراحی لوگو در سطح استان اقداماتی آغاز شد که در پی آن شاهد استقبال بی‌نظیر و ارائه تعداد قابل توجهی اثر و ایده بودیم که در این زمینه باید از هنرمندان خراسان تقدیر کرد و امیدواریم از این لوگو برای تمامی فعالیت‌هایی که در بخش خصوصی و دولتی در خصوص مشهد 2017 انجام می‌گیرد، استفاده شود.

وی اضافه کرد: مشهد 2017 به عنوان یکی از موضوعات اساسی در همایش استانداران سراسر کشور مطرح شد، در واقع تصورمان این است که مشهد نه تنها یک شهر بلکه کل ایران و نشانه‌ای از فرهنگ آن است.

رشیدیان در ادامه گفت: در این همایش برای مشارکت در کلیه فعالیت‌های این رخداد فرهنگی اعلام آمادگی و همچنین بنا شد مرکز همایش و فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی را در مشهد داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: امیدواریم معرف خوبی برای فرهنگ و ظرفیت‌های کشور به مردم جهان و خصوصا کشورهای اسلامی باشیم.

در این مراسم از لوگوی مشهد 2017 اثر رضا نبی‌زاده رونمایی و از هنرمندان صاحب آثار برتر در فراخوان طراحی لوگو مشهد 2017 با حضور مسئولان کشور و استان تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha