• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۳:۲۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 95022112628
  • خبرنگار : 71534

جشن تولدی برای هنرمندان متولد بهار

جنتی: در حد توان از پیشکسوتان حمایت می‌کنم

جنتی: در حد توان از پیشکسوتان حمایت می‌کنم

جشن تولد هنرمندان پیشکسوت متولد بهار با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور چهره‌های هنری و سیاسی توسط مؤسسه‌ی هنرمندان پیشکسوت برگزار شد.

جشن تولد هنرمندان پیشکسوت متولد بهار با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور چهره‌های هنری و سیاسی توسط مؤسسه‌ی هنرمندان پیشکسوت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مؤسسه‌ی هنرمندان پیشکسوت دوشنبه (20 اردیبهشت) برای هنرمندان پیشکسوت ‌عرصه‌ها‌ی سینما، تئاتر، تلویزیون، موسیقی، هنرهای تجسمی، ادبیات و... که در فصل بهار متولد شده‌اند مهمانی تولدی برگزار کرد که با سخنرانی علی جنتی همراه بود.

در ابتدای این مراسم، سیدعباس عظیمی (مدیرعامل مؤسسه‌ی هنرمندان پیشکسوت) با بیان اینکه با همکاری محمدباقر نوبخت (رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی) و علی جنتی (وزیر فرهنگ)، بودجه‌ی این مؤسسه نسبت به سال‌های گذشته بهبود پیدا خواهد کرد گفت: احتمالاً تا یک ماه دیگر مکان این مؤسسه نیز عوض خواهد شد که در ساختمان جدید، قرار است طبقه‌ی اول را به پاتوقی برای گردهمایی هنرمندان پیشکسوت اختصاص دهیم.

در ادامه‌ی مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که دیرتر از سایرین به مراسم آمده بود، با بیان اینکه جلسه‌ی ستاد اقتصاد مقاومتی را نیمه کاره رها کرده و به این مراسم آمده است درباره‌ی هنرمندان حاضر در مراسم گفت: جمعی که اینجا نشسته‌اند، سرمایه‌ای عظیم برای فرهنگ کشورند. هرکدام از آنها کوله‌باری از تجربه به همراه دارند و عمری به فرهنگ و هنر کشور خدمت کرده‌اند و از این پس هم می‌توانند نقش زیادی در انتقال تجربیاتشان داشته باشند؛ هرکسی نمی‌تواند به سادگی این تجربیات را به دست آورد بنابراین باید این اندوخته را به نسل بعد منتقل کرد.

علی جنتی درباره‌ی این مراسم که که هر سه ماه یک بار برگزار می‌شود، با بیان اینکه تشکیل این جلسات و همدلی و همفکری بین هنرمندان پیشکسوت بسیار مفید است، گفت: از نقاط امتیاز مؤسسه هنرمندان پیشکسوت علی عظیمی (مدیرعامل) آن است. از وقتی او را شناختم فهمیدم در بین مدیران فرهنگی ما هیچ مدیری به اندازه او به هنرمندان پیشکسوت عشق نمی‌ورزد. اگر این مؤسسه توانسته اعتبار بیشتری کسب کند و اقدامات رفاهی برای هنرمندان صورت دهد، مرهون پیگیری و تلاش ایشان است.

جنتی در ادامه ضمن ابراز احترام و علاقه نسبت به پیشکسوتان فرهنگ و هنر، اظهار کرد: همواره سعی کرده‌ام در حد توانم -حتی بطور لفظی- از آنها حمایت کنم. در این راستا با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و صندوق بیمه‌ی هنرمندان، کمک می‌کنیم تا جای ممکن آرامش خاطری برای هنرمندان فراهم شود.

وزیر فرهنگ و اردشاد اسلامی درباره‌ی نحوه‌ی برگزاری این مراسم نیز نظر داد و گفت:این برنامه کار ابتکاری خوبی است و اگر مدیر این مؤسسه بودجه‌ی آن را داشته باشد، بهتر است این ماهانه برگزار شود و نه تنها در تهران، بلکه در جاهای دیدنی شهرهای دیگر و فضاهای باز خارج از تهران هم برپا شود. در خود این جلسات هم اگر بشود هرکدام از هنرمندان خاطرات آموزنده و شنیدنی خود را نقل کنند بسیار مفید خواهد بود و خوب است که این کار هم در برنامه‌های مؤسسه باشد.

در ادامه‌ی این مراسم صمیمی همچنین از دو کتاب «بی‌نقاب» نوشته‌ی خسرو حکیم رابط و «تحلیل کارگردانی نمایشنامه‌ مرگ پیشه‌ور» به نویسندگی ولی شیراندامی، با حضور نویسندگان این آثار و علی جنتی، حسین نوش آبادی، مصطفی کواکبیان، احمد مسجد جامعی، محمود دعایی، محمدعلی کشاورز، پری صابری و محمود عزیزی رونمایی شد. این کتاب‌ها به همت مؤسسه هنرمندان پیشکسوت و توسط انتشارات «نمایش» منتشر شده‌اند.

همچنین در این مراسم مصطفی کواکبیان (نماینده‌ منتخب مردم تهران برای مجلس آینده) دقایقی برای هنرمندان حاضر سخنرانی کرد و به آنها وعده‌ی حمایت و پیگیری امورشان در مجلس را داد.

حسین نوش‌آبادی(سخنگوی وزارت ارشاد)، احمد مسجدجامعی(عضو شورای شهر تهران)، سیدمحمود دعایی(مدیر مؤسسه‌ی مطبوعاتی اطلاعات) از چهره‌های سیاسی حاضر در این مراسم بودند.

این مراسن با حضور هنرمندانی چون قطب الدین صادقی، اسماعیل خلج، عنایت بخشی، ایرج راد، داوود فتحعلی‌بیگی، محمدعلی بهمنی، محمود عزیزی، سیاوش تهمورث، محمدعلی کشاورز، نصرالله قادری، اسماعیل شنگله، مریم نشیبا، هادی مرزبان، پری صابری و... برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha