• دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 95021307591
  • منبع : نمایندگی گیلان

مشاور وزیر کشور در امور بانوان:

60 درصد پست های کارشناس بانوان در فرمانداری ها خالیست

60 درصد پست های کارشناس بانوان در فرمانداری ها خالیست

مشاور وزیر کشور در امور بانوان از فعالیت قریب به 300 نفر مشاور بانوان بدون پست در فرمانداری های کشور خبرداد و گفت: 60 درصد پست های کارشناس امور بانوان در فرمانداری های سراسر کشور خالی است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان از فعالیت قریب به 300 نفر مشاور بانوان بدون پست در فرمانداری های کشور خبرداد و گفت: 60 درصد پست های کارشناس امور بانوان در فرمانداری های سراسر کشور خالی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، دکتر فهیمه فرهمندپور، مشاور وزیر کشور در امور بانوان در دیدار با فرمانداران شهرستان های گیلان، با بیان اینکه حل مشکلات امور زنان و خانواده نیازمند حمایت مسئولین به ویژه فرماندارن است، اظهار کرد: با تمام ظرفیتم پیگیر مطالبات زنان در حوزه های مختلف هستم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سطح کشور برای بهبود ساختار حوزه زنان گام های خوبی برداشته شده است، افزود: این گام ها باید در سطح استان ها نیز با جدیت دنبال شود.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان با اشاره به آموزش هایی که به مشاوران فرمانداران ارائه می شود، تصریح کرد: اگر این مشاوران تحت حمایت فرمانداران نباشند نمی‌توانند از دستگاه‌ها مطالبه‌گری کنند و پیگیر حقوق بانوان باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 60 درصد پست های کارشناس امور بانوان در فرمانداری های سراسر کشور خالی است، ادامه داد: اولویت اول فرمانداران باید پر کردن این پست های سازمانی ولو به شکل قراردادی باشد تا حق الزحمه این افراد از ردیف مشخص پرداخت گردد.

دکتر فرهمندپور با بیان اینکه فرمانداران حمایت‌های مادی و معنوی لازم را از مشاوران خود داشته باشند، ادامه داد: در مرکز آموزش و اطلاعات وزارت کشور 16 عنوان اولویت‌دار در موضوع زنان و دغدغه‌های اصلی آنان تهیه شده و در اختیار فرمانداری‌های کشور قرار ‌می‌گیرد.

وی با بیان اینکه قریب به 300 نفر در کشور مشاور بانوان بدون پست در فرمانداری ها داریم، از برگزاری 43 دوره آموزشی با حضور 2100 زن مدیرکل، معاون، مشاوران و کارشناسان بانوان در فرمانداری‌ها از 20 تیر ماه تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان ادامه داد: این دوره های آموزشی 20 ساعته بصورت حضوری و غیرحضوری با حداقل 12 ساعت آموزش حضوری با دعوت از اساتید ملی و استانی برگزار می شود.

وی در خاتمه با بیان اینکه پارک بانوان یکی از موضوعات مورد‌ توجه ماست، افزود: نباید به پارک های بانوان فقط به عنوان یک تفرجگاه نگاه شود؛ بلکه پارک های بانوان باید بعنوان پاتوق امن برای ارائه بسته های آموزشی افزایش مشارکت‌های اجتماعی، فرهنگی و رشد اجتماعی زنان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha