• دوشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 95013013973
  • منبع : نمایندگی قزوین

‌در جلسه کارگروه میراث فرهنگی قروین تاکید شد؛

وجود ضوابطی شفاف برای رفتار با سرمایه‌گذاران ‌در ‌اجرای پروژه‌های گردشگری

وجود ضوابطی شفاف برای رفتار با سرمایه‌گذاران ‌در ‌اجرای پروژه‌های گردشگری

ایسنا/قزوین ‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین سرمایه سرمایه‌گذاران را بخشی از سرمایه ملی دانست و گفت: در اجرای پروژه‌های گردشگری باید ضوابط شفافی برای رفتار با سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد.

‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین سرمایه سرمایه‌گذاران را بخشی از سرمایه ملی دانست و گفت: در اجرای پروژه‌های گردشگری باید ضوابط شفافی برای رفتار با سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، به‌ جهت رسیدگی به مشکلات و رفع موانع سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری، دومین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین با حضور منوچهر حبیبی، معاون امور عمرانی استاندار، عباسعلی درافشانی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مسعود نصرتی شهردار قزوین، مانی‌فر مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه و سرمایه‌گذاران پروژه‎های گردشگری در دفتر جلسات معاون امور عمرانی استاندار برگزار شد.

حضرتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین در خصوص روند غیرمنطقی تصویب مناطق نمونه گردشگری کشور در این جلسه اظهار کرد: در دولت نهم و دهم مناطق نمونه گردشگری در کل کشور در رقابت بین استان‌ها به‌صورت تصاعدی و به شکلی نامعقول به تصویب رسید که از حدود هزار و 200 منطقه نمونه گردشگری تصویب‌شده در کل کشور تنها 39 منطقه در حال حاضر دارای سرمایه‌گذار است.

وی ادامه داد: از این تعداد نیز 7 منطقه نمونه گردشگری در قزوین وجود دارد که بر اساس ارزیابی ظرفیت‎های واقعی این مناطق مجوز آن‌ها صادرشده است.

حضرتی، سرمایه سرمایه‌گذاران را بخشی از سرمایه ملی برشمرد و خاطرنشان کرد: در اجرای پروژه‌های گردشگری باید ضوابط شفافی برای رفتار با سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد و گرفتار شدن سرمایه‌گذاران در دور باطل مراحل اداری دستگاه‌ها، با بدیهیات سرمایه‌گذاری و اصول اخلاقی و منافع ملی ما سازگار نخواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین تاکید کرد: اگر به سرمایه هر سرمایه‌گذار به‌عنوان بخشی از یک سرمایه ملی نگاه شود، قطعاً جهت هم‌افزایی در حوزه گردشگری و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران تصمیمات همسو و مناسبی اتخاذ خواهد شد.

حبیبی در این جلسه با تأکید بر نقش مؤثر سرمایه‌گذاری در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری برای جذب گردشگر اظهار کرد: جلسه کارگروه رفع مشکلات سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری برای بازنگری و بررسی طرح‌های نیمه‌تمام این حوزه و رفع برخی مشکلات سرمایه‌گذاران جهت ادامه پروژه‎ها، در سال 95 به‌صورت هفته‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با همفکری اعضا و دستگاه‌های ذی‌ربط و بررسی مصوبات قبلی جلسات کارگروه جهت برطرف کردن ایرادات فنی و تخصصی آن‌ها بتوانیم روند تکمیل پروژه‌ها را سرعت بخشیده و به نتیجه مطلوب برسانیم.

درافشانی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین نیز بر قابلیت‎های ویژه استان در سه حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری تاکید کرد.

وی تصریح کرد: با توجه با رویکرد مقام معظم رهبری در حوزه اشتغال و همچنین تأکید استاندار بر اهتمام مدیران استان در کاهش رکود بخش‌ها و حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و گردشگری در جلسه شورای اداری استان نگاه ویژه به حوزه گردشگری وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین اضافه کرد: امیدواریم با بررسی مشکلات سرمایه‌گذاران پروژه‎های گردشگری و رفع موانع در جهت اشتغال و تولید و استفاده از ظرفیت‎های قانونی آن بتوانیم برای رونق مجدد حوزه گردشگری و ایجاد تحریکی مثبت در این حوزه تلاش کنیم.

به گزارش ایسنا، در این نشست با بررسی و بازنگری پروژه منطقه نمونه گردشگری باغ تابان واقع در کیلومتر 9 جاده قزوین الموت، رفع مشکل تأمین آب موردنیاز پروژه توسط شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین و تشکیل کمیته‌ای سه نفرِ متشکل از نمایندگان میراث فرهنگی، شهرداری و راه و شهرسازی جهت بررسی و انطباق طرح جامع تهیه‌شده توسط سرمایه‌گذاران با ضوابط میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به تصویب اعضای کارگروه رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha