• شنبه / ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94122917292
  • خبرنگار : 71021

کلاهبرداری از مسافران ایرانی در راه ارمنستان

کلاهبرداری از مسافران ایرانی در راه ارمنستان

کارشکنی یک کارگزار مسافرتی در ارمنستان باعث بازماندن ده‌ها مسافر ایرانی از سفر نوروزی به ارمنستان و گرجستان، لغو پروانه یک آژانس ایرانی و بازداشت مدیرعامل آن شد.

کارشکنی یک کارگزار مسافرتی در ارمنستان باعث بازماندن ده‌ها مسافر ایرانی از سفر نوروزی به ارمنستان و گرجستان، لغو پروانه یک آژانس ایرانی و بازداشت مدیرعامل آن شد.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا، سودجویی از مسافران در نوروز تقریبا به اتفاقی روتین تبدیل شده است. سال گذشته نیز حدود 200 مسافر ایرانی به دلیل تخلف و بدتعهدی آژانس ایرانی، در آنتالیا آواره و سرگردان شدند. با آن‌که هر سال به مسافران و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی هشدار داده می‌شود از مراکز معتبر خرید کنند و یا حتما با طرف مذاکره، قرارداد مکتوب داشته باشند، اما باز شاهد کلاهبرداری و سودجویی هستیم.

دو روز گذشته (پنجشنبه و جمعه، 27 و 28 اسفندماه) تعدادی از مسافران ایرانی که باید در راه ارمنستان می‌بودند در اداره میراث فرهنگی گردشگری استان تهران تجمع کردند و شاکی کارشکنی یکی از دفاتر خدمات مسافرتی تهران در اجرای تعهدات خود برای برگزاری تور ارمنستان و گرجستان شدند. مسافرانی که باید نوروز را در ارمنستان به سر می‌بردند، به دلیل کارشکنی کارگزار حاضر در ارمنستان، از این سفر بازماندند. این اتفاق فقط برای یک گروه رخ نداده، بلکه برنامه سه تور دیگر را که قرار بود در روزهای آینده رهسپار ارمنستان شوند، مختل کرده است.

به دنبال این تجمع، کمیته رسیدگی به شکایات معاونت گردشگری استان تهران همان دیروز این پرونده را باز کرد و به بررسی گذاشت که در نهایت به لغو پروانه دفتر خدمات مسافرتی «سوگند پرواز آسمانی» منجر شد.

رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در این‌باره به حبرنگار گردشگری ایسنا گفت: شکایات واصله از همشهریانی است که خدمات سفر زمینی به ارمنستان و گرجستان را از شرکت «سوگند پرواز آسمانی» خریده بوند که به دنبال این اتفاق اقدامات قانونی در قبال آژانس خاطی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در چارچوب حداکثری وظایف محوله انجام شد و مراحل بعدی در روند رسیدگی به شکایات، در دستگاه قضایی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همکاران ما در کمیته رسیدگی به شکایات گردشگری استان تمام تلاش خود را انجام دادند تا در دو جلسه کمیته که در دو روز متوالی برای حل این مسأله تشکیل شد، آژانس مسافرتی تعهدات خود را در قبال مسافران با کمک سایر دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران انجام دهد، ولی متاسفانه این اتفاق عملی نشد.

او سپس از فعالیت کمیته رسیدگی به شکایات استان تهران در روزهای تعطیل نوروز خبر و اطمینان داد: رسیدگی به شکایات و صدور رأی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

خسروآبادی گفت: فعالیت بیش از 1800 دفتر خدمات مسافرتی در تهران و تقاضای بالای سفرهای داخلی و خارجی شهروندان در نوروز، بخش زیادی از نیروهای ستاد اجرایی خدمات سفر استان را درگیر امر نظارت و رسیدگی به شکایات مسافران کرده است، اما با این وجود خوشبختانه ارائه خدمات در سایر بخش‌های ستاد از قبیل پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و کمیته‌های نظارت بر اماکن اقامتی و پذیرایی به خوبی انجام می‌شود.

با وجود آمادگی کمیته شکایت و تیمی برای نظارت و هشدارهایی که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هر سال در آستانه سفرهای نوروزی می‌دهد، به نظر می‌رسد شکاف‌ها و خلأهای قانونی برای بروز چنین تخلفاتی وجود دارد که شاید لازم باشد بازنگری جدی در این بخش صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۹ ۱۳:۲۸

خود سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري هم نمي داند کدام آژانس معتبر است و کدام نيست. حال مردم از کجا تشخيص بدهند؟!

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۹ ۱۴:۱۶

متاسفانه در چندين سال اخيربخصوص يکسري افراد وارد صنف آژانس مسافرتي شده اند که نه تخصصي دراين زمينه دارند ، نه سواد و نه اصول کار را به آن آشنايي و يا اطلاع دارند و درواقع اشتباهي وارد اين صنف شده اند البته يکسري که خيلي اينگونه اند .متاسفانه يکسري ازمسافرين هم صرفا به دنبال اين هستند که جستجو کنند که تور ارزان کجا دارد ، اما يکساعت وقت نمي گذارند که قبل ازخريد تورويا خدمات مسافرتي به سازمان مربوطه رجوع کرده و ازنحوه فعاليت دفتري که با آن قصد مسافرت را دارند ، اطلاعي کسب کنند که ايا مثلا شکايتي دارد يا خير.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۹ ۱۸:۱۲

من يکي از مسافران اين آژانس هستم تا به حال بيش از ده مسافرت خارجي داشته ام قرارداد کتبي با آژانس سوگند پرواز دارم هيچ نشانه اي از اينکه نشان دهد اين آژانس در حال کلاهبرداري هست وجود نداشت اين واقعا ضعف سيستم هست واقعا دربدر کردن صد ها مسافر آن هم در تعطيلات نوروز نشان از ضعف عميق در اين سيستم دارد