• سه‌شنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94112012872
  • خبرنگار : 71477

با تاکید بر لزوم تشکیل دولت وحدت ملی؛

رئیس پارلمان اروپا: لیبی با ثبات به نفع همه است

رئیس پارلمان اروپا: لیبی با ثبات به نفع همه است

رئیس پارلمان اروپا با تاکید بر لزوم تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی اعلام کرد: یک لیبی با ثبات به نفع اتحادیه اروپا و شمال آفریقا است.

رئیس پارلمان اروپا با تاکید بر لزوم تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی اعلام کرد: یک لیبی با ثبات به نفع اتحادیه اروپا و شمال آفریقا است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا در جریان سخنرانی در پارلمان تونس ضمن اعلام آنکه یک لیبی با ثبات به نفع کل اروپا و شمال آفریقا است، خواستار تشکیل یک دولت متحد در لیبی شد.

وی گفت: اروپا از پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و امنیتی بی ثباتی در لیبی بر وضع مدنی و رشد اقتصادی تمام همسایگانتان مطلع است.

اروپا و همسایگان لیبی فشارها بر دولت‌های رقیب در این کشور را ا فزایش داده‌اند تا آن‌ها را وادار کنند طبق توافق صلح حاصل شده با میانجی گری سازمان ملل عمل کنند؛ توافقی که خواستار تشکیل یک دولت متحد لیبی است که اقدامات تهاجمی تروریست‌های داعش را سرکوب و متوقف کند.

پس از حملات تروریستی به موزه ملی "باردو" تونس و یکی از تفریحگاه‌های ساحلی‌اش که در آن چندین گردشگر کشته شدند،‌ تونس روز شنبه ساخت موانع در سراسر مرز کشورش با لیبی را تکمیل کرد.

مارتین شولتز در آغاز سفر سه روزه‌اش پیشرفت‌های دموکراتیک حاصل شده در قانون اساسی جدید تونس را در زمانی که این کشور با مشکلات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی مواجه شده، تحسین کرد.

وی گفت: مردم تونس باید این اصلاحات را در زندگی روزمره خود احساس کرده و تفاوت‌ها را نسبت به وضعیتی که پیش از انقلاب سال 2011 میلادی در این کشور وجود داشت، مشاهده کنند؛ انقلابی که منجر به سرنگونی زین العابدین بن علی، دیکتاتور سابق تونس شد.

شولتز هشدار داد: رهبری تونس نباید به خاطر نگرانی‌ها نسبت به تروریسم اعمال امنیت را تنها اولویت خود قرار دهد.

رئیس پارلمان اروپا امروز (سه شنبه) از منطقه ساحلی سوسه که حمله داعش در ژوئن سال گذشته میلادی به آن‌جا جان 38 گردشگر خارجی از جمله 30 انگلیسی را گرفت، دیدن می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha