• یکشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 94110401861
  • خبرنگار : 71454

برپایی اولین نمایشگاه جهانی «بنکسی»

برپایی اولین نمایشگاه جهانی «بنکسی»

برای اولین‌بار در دنیا، نمایشگاهی شامل مشهورترین آثار «بنکسی» چهره سرشناس هنرهای خیابانی در شهر استانبول برگزار می‌شود.

برای اولین‌بار در دنیا، نمایشگاهی شامل مشهورترین آثار «بنکسی» چهره سرشناس هنرهای خیابانی در شهر استانبول برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این اولین‌باری است که مجموعه‌ای از آثار «بنکسی» هنرمند سرشناس گرافیتی اهل انگلیس، در یک نمایشگاه برای بازدید عموم به‌نمایش درمی‌آید.

«استیو لازاردیس» مدیر این نمایشگاه که از 13 ژانویه تا 29 فوریه در گالری «گلوبال کاراکوی» استانبول برگزار می‌شود، در این‌باره گفت: در این نمایشگاه مجموعه از آثاری به‌نمایش گذاشته شده است که «بنکسی» در 15 سال اخیر‌ آن‌ها را خلق کرده و اغلب آن‌ها تا کنون دیده نشده‌اند و برای اولین‌بار در یک نمایشگاه عمومی ارائه شده‌اند.

او افزود: بنکسی آثار گوناگونی دارد که بیشتر آن‌ها را تا کنون کسی ندیده است. من این آثار را از مجموعه‌داران علاقه‌مند به آثار این هنرمند خیابانی در سطح جهان جمع‌آوری کرده‌ام.

به گزارش «حریت»، این نمایشگاه با عنوان «هنر بنکسی» شامل مجموعه‌ای از آثار معروف این هنرمند مانند «دختر و بادکنک» و «الان بخند» در کنار 100 اثر دیگر است که تجربه دیدن از این نمایشگاه را خاص‌تر و فوق‌العاده‌تر می‌کند.

«بنکسی» که هویتش ناشناس است در نقالشی‌های دیواری خود بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری می‌پردازد و پیش از این نیز نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و صدها هزار پوند فروخته شده بودند.

این هنرمند که اعتقاد دولت را مبنی بر وندال بودن گرافیتی قبول ندارد، هنرش را در فضاهای عمومی خلق می‌کند و حتی تا آنجا پیش می‌رود که عناصر و احجام فیزیکی هم می‌سازد. وی خودش مستقیما گرافیتی‌هایش را نمی‌فروشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha