• چهارشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۴ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 94103018603
  • منبع : نمایندگی فارس

استفاده از تمام ظرفیت‌های شهرداری شیراز در استقبال از شهدا

شهردار شیراز گفت: تمامی امکانات و ظرفیت‌های شهرداری شیراز برای استقبال هر چه باشکوه‌تر از کاروان پیکرهای مطهر قریب 100 شهید گمنام به کار گرفته می‌شود.

شهردار شیراز گفت: تمامی امکانات و ظرفیت‌های شهرداری شیراز برای استقبال هر چه باشکوه‌تر از کاروان پیکرهای مطهر قریب 100 شهید گمنام به کار گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، علیرضا پاک‌فطرت، شهردار شیراز با اشاره به حضور حدود 100 شهید گمنام در فارس و شیراز، خاطرنشان کرد: آنچه ایران اسلامی دارد به برکت خون شهداست و در این راستا تمامی امکانات و ظرفیت‌های شهرداری شیراز برای تشییع باشکوه شهدای گمنام به کار گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه آنچه عزت و احترام برای ایران اسلامی و امنیت برای مردم و کشورمان حاصل شده است به برکت همین شهیدان است، افزود: تمامی افراد جامعه باید با حضور خود در این آئین بزرگ فرهنگی و ماندگار در تاریخ شهر مقدس شیراز، نسبت به شهدا ادای دِین کنند.

شهردار شیراز با اشاره به برگزاری آئین تشییع شهدای گمنام در روز پنج‌شنبه، یکم بهمن ماه به تشریح برخی اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری به همین مناسبت پرداخت و خاطرنشان کرد: محل تجمع مردم در این روز میدان شهدا و از مقابل ساختمان مرکزی شهرداری است.

پاک‌فطرت با بیان اینکه اقدامات بسیاری توسط شهرداری برای مشارکت در هرچه بهتر و باشکوه برگزار شدن مراسم تشییع شهدای گمنام انجام شده است، تصریح کرد: تبلیغات محیطی به ویژه پوشش تبلیغاتی مسیر تشییع، ساماندهی و پاکسازی مسیر تشییع، رفع موانع مسیر تشییع از جمله این اقدامات است.

شهردار شیراز همچنین از تهیه شاخه‌های گل برای اهدا به شهدا خبرداد و بیان کرد: این گل‌ها در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد تا به شهدا تقدیم شود.

وی عنوان کرد: اگر برای اجرای این عملیات بزرگ فرهنگی به درستی اقدام شود با توجه به هجمه‌های دشمنان به انقلاب اسلامی ایران پس از 36 سال از عمر آن، می‌توان بازخورد جهانی آن را مشاهده کرد چراکه شهدا با حضور پربرکت خود در جامعه بهترین تأثیر را بر نسل جوان و نوجوان خواهند گذاشت.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که چنین برنامه‌ای در این سطح در استان فارس به ویژه در شهر مقدس شیراز برگزار می‌شود، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضرورت بسیار دارد و اینکه این شهدا به عنوان بهترین الگوهای عصر حاضر به مردم معرفی شوند.

وی با بیان اینکه فراهم کردن زمینه حضور هر چه بیشتر مردم در این آئین نورانی لازم است، افزود: اتوبوس‌های شهرداری شیراز آماده انتقال مردم به محل مراسم و بازگشت هستند.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه تیم‌های آتش‌نشانی در مسیر مستقر هستند، گفت: سازمان خدمات موتوری شهرداری شیراز نیز در این روز در حالت آماده‌باش است تا به بهترین نحو به مردم خدمات‌رسانی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha