• دوشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۴ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 94102816917
  • منبع : نمایندگی فارس

استقبال مردم داراب از کاروان شهدا

شهدا همیشه برای مردم این دیار تازگی دارند، هر بار که از بازگشت پرستوهای مهاجر، حرف به‌میان می‌آید، اشتیاق را می‌شود پشت پرده‌ای اشک که مژه‌های شنونده را تر کرده، حس کرد.

شهدا همیشه برای مردم این دیار تازگی دارند، هر بار که از بازگشت پرستوهای مهاجر، حرف به‌میان می‌آید، اشتیاق را می‌شود پشت پرده‌ای اشک که مژه‌های شنونده را تر کرده، حس کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس از داراب، مردم مهربان ایران، همیشه میزبانان خوبی برای قهرمانانشان بوده‌اند، استوار مردانی که جهانیان در مقابل عظمت کردارشان، انگشت تحیر به دندان گزیده‌اند.

آن روز مردم داراب، درنگ نکردند، بی‌هیچ تردیدی، سرپا عشق شدند و شور تا آغوششان برای ساعتی ماوای خونین‌بالانی بشود که آمده‌اند تا هشدارمان دهند و هوشیارمان کنند و هشدارمان دهند.

قاب‌های عکس شهدای جاویدالاثر بار دیگر از طاقچه خانه‌ها به آغوش چشم‌انتظاران آمد تا همراه شوند در مسیری هرچند کوتاه و زمینی، با یاران آسمانی خود!

در میان خیل مردم مشتاق، مادران و خواهران و فرزندان شهدایی را می‌شد دید که در جست و جوی نشانی از بی‌نشان رفته‌شان، کوچه ساخته بودند در میان جمعیت و خود را به کنار تابوت شهدای گمنام می‌رساندند و از یاران تازه بازگشته، رد عزیزانشان را می‌جستند!

داراب معطر شد، سراپا شور، سراپا عشق، سراپا ادب و حرمت و وحدت، داراب امروز تمام قد به احترام شهدا، ایستاد تا به همگان نشان دهد مردم فارغ از تمام بازی‌ها، همیشه هستند، پا در رکاب ولایت، در بطن هر جریان بلند و تاثیرگذار فرهنگی.

به گزارش ایسنا،‌ مردم داراب، دیار امام مجتبی(ع) با استقبال بی نظیر از کاروان شاهدان بصیر بار دیگر نشان دادند که بر سر پیمان خود با شهدا ثابت و استوار هستند. مردمی که خوب رسم میهمان‌نوازی می‌دانند.

کاروان شاهدان بصیر شامگاه شنبه وارد داراب شد تا مردم این دیار، وداعی ماندگار را در شبی با شهدا، رقم بزنند.

صبح یکشنبه 27 دیماه، برای بدرقه کبوتران عاشق، همه آمدند، بی ریا و تکبر، همراه شدند و کاروان شاهدان بصیر را تا دروازه‌های شهر بدرقه کردند و میزبانی را به دیگر هموطنان سپردند.

به گزارش ایسنا، کاروان شاهدان بصیر از روز 23 دیماه در 6 مسیر، به سمت شهرستان‌های مختلف استان فارس حرکت کرده است.

در پایان مسیر، تمام کاروان‌ها روز 30 دیماه، از مسیر دروازه قرآن وارد شیراز خواهند شد و پس از برگزاری مراسم استقبال، برنامه وداع با شهدا و بدرقه آنان، در حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی(ع)، صبح روز پنجشنبه اول بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha