• دوشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 94102816395
  • منبع : نمایندگی فارس

قراری که با شهدا داریم...

قراری که با شهدا داریم...

خیل یاران می‌رسند،یارانی که پیش از همه رفتند و بی‌آنکه سهمی بخواهند، سینه سپر کردند و از جان مایه گذاشتند تا وجبی از این خاک و ذره‌ای از آرمان‌های‌مان به یغمای جاهلان نرود.

خیل یاران می‌رسند،یارانی که پیش از همه رفتند و بی‌آنکه سهمی بخواهند، سینه سپر کردند و از جان مایه گذاشتند تا وجبی از این خاک و ذره‌ای از آرمان‌های‌مان به یغمای جاهلان نرود.

آب زنید راه را که خیل پاکان در راهند،مردانی که جان عزیز خود را پای استواری و ایستادگی بر سر اعتقاداتشان فدا کردند، مردانی که مردانه در لبیک به امام‌شان، راهی رفتند که رهرو می‌خواست.مردانی که همه عزمشان برای پایدار وطن بود و انقلاب و یکپارچگی امت اسلام.

این روزها بوی عطر به مشام می‌رسد،شمیمی که از دامنه‌های زاگرس بلند شده و پیچیده در لفافه عطر گل‌های یاس روئیده بر زمین استوار ایران اسلامی و سرزمین فارس، به سمت ما می‌آید.

این روزها، خاطره می‌شوند، روزهایی که باید به خط سرخ خون و شهادت بر بالای تقویم‌هایمان بنگاریم جاودانه شدنشان را، روزهایی که پیام آخرش وحدت است و همدلی و همزبانی.

نام شهدا که می‌آید شهدایی که بعد از قریب به سه دهه، به آغوش مام وطن باز می‌گردند،یاد عاشقانه‌هایمان می‌افتم و قراری که با شهدا گذاشتیم.

این روزها، روزهای دو پهلویی است! هم شادیم از آمدن شهدایی که آسمان فارس را نورباران کرده‌اند و برایشان چراغانی کرده‌ایم و اسفند و عود دود می‌کنیم هم دلگیرم. دلمان بهانه دارد، بهانه لحظه‌ای آرام و بی‌دغدغه برای خلوتی ناب با شهدا، خلوتی پر از دلداگی و خلوص، به‌ دور از اغیار.

شهدا به‌ خاطر دارید شب‌هایی که شوق دیدار معبود را نجوا می‌کردید؟ شب‌های پر از عاشقانه‌های زیبا، شب‌هایی که همه قدر بود و هر لحظه‌اش به سال‌ها عبادت امثال من می‌ارزد.

این روزها اما گاه فراموش می‌کنیم راهتان را، هدف‌تان را، سطرهایی از وصیت‌نامه‌هایتان را بر زبان جاری می‌کنیم اما هیچگاه به‌ دلمان حک نکرده‌ایم، سطرهایی که از وحدت گفته‌اید. وصیت‌هایی که حالا به موزه دفاع مقدس سپرده‌ایم و سال تا سال سراغشان را نمی‌گیریم.

کاش وصیت‌نامه‌ها را می‌شد بر چفیه‌ها حک کرد تا هر بار، دور گردن‌مان می‌اندازیم، خط‌هایش چشم‌ را نوازش کند و دل‌هایمان را نرم.

این روزها فارس،پر از ستاره‌هایی است که سال‌ها پیش آسمانی شده‌اند و حالا برای یادآوری و تذکر،برای زمانی کوتاه به زمین بازگشته‌اند و باز اوج خواهند گرفت. ستاره‌هایی که عکس ندارند و تنها و تنها از ما می‌خواهند که عکس آنان عمل نکنیم.

این‌روزها، روزهای عشق‌بازی است،روزهای دلدادگی با یارانی که چه غریبانه رفتند،یارانی که آمدنشان امید یکپارچگی را همراه خود خواهد آورد.مردانی که آمده‌اند برای یادآوری یک تذکر،برای زدن یک تلنگر، برای تاکید بر اینکه رهبری و پیام مهم ایشان که همدلی و همزبانی است را فراموش نکنیم.

علی‌محمد پشوتن: خبرنگار ایسنا منطقه فارس.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha