• سه‌شنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 94102212960
  • خبرنگار : 71410

احساس مسؤولیت روحانی برای شرکت در جشنواره فجر

احساس مسؤولیت روحانی برای شرکت در جشنواره فجر

شهرداد روحانی اظهار کرد: وقتی آقای نوربخش با من تماس گرفت و برای شرکت در جشنواره موسیقی فجر از من دعوت کرد، احساس مسؤولیت کردم تا در این جشنواره حضور داشته باشم.

شهرداد روحانی اظهار کرد: وقتی آقای نوربخش با من تماس گرفت و برای شرکت در جشنواره موسیقی فجر از من دعوت کرد، احساس مسؤولیت کردم تا در این جشنواره حضور داشته باشم.

به گزارش خبرنگار سرویس موسیقی ایسنا، رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران که قرار است در سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رود‌، در سخنانی گفت: سفری که به‌تازگی به ایران داشتم، یک سفر کاری نبود و صرفا برای مسائل شخصی به ایران بازگشته بودم، اما آقای نوربخش با من تماس گرفت و علاقه‌مند بود که در جشنواره فجر حضور داشته باشم، من هم احساس مسئولیت کردم تا هر کاری از دستم برمی‌آید‌، انجام دهم.

این آهنگساز و رهبر ارکستر ادامه داد: قرار است در این اجرا، با یک ارکستر زهی روی صحنه بروم و 40 نفر از نوازندگان من را همراهی خواهند کرد. قرار است نوازندگان این اجرا در زمان جشنواره وقت‌شان آزاد باشد.

وی درباره رپرتوآر اجرایش توضیح داد: قصد دارم برای این اجرا، بخشی از قطعات خودم را اجرا کنم. همان‌طور که می‌دانید من علاوه بر رهبر ارکستر، آهنگساز نیز هستم، از این نظر قصد دارم تعدادی از قطعات موسیقی کلاسیک را در جشنواره فجر اجرا کنم.

او در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود مشکلات بخش صدابرداری در برج میلاد، در این سالن روی صحنه می‌رود؟ گفت: من تجربه اجرا در این سالن را دارم و با شرایط آشنا هستم. متأسفانه در این سال‌ها، سالن مناسبی برای کنسرت ساخته نشده و همین تالار وحدت هم قدمت بسیار زیادی دارد.

وی اظهار کرد: اتفاق خوبی است که حدود یک‌هزار نفر به برج میلاد می‌آیند تا موسیقی کلاسیک بشنوند. معمولا سالن‌های موسیقی دنیا ظرفیت بیش از دوهزار نفر را برای موسیقی کلاسیک انتخاب نمی‌کنند و من خوشحالم که این اجرا در ایران به این گستردگی روی صحنه می‌رود.

او با بیان این‌که تمریناتش برای اجرا در جشنواره فجر چند روز قبل از کنسرتش انجام می‌شود، گفت: برای من مهم این است که این اجرا در سطح قابل قبولی باشد.

روحانی که قرار است در چند روز آینده در فرهنگسرای نیاوران نیز رسیتال پیانو داشته باشد، بیان کرد: در این اجرا آثار خودم را با پیانو اجرا می‌کنم و تعدادی از این قطعات نیز برای اولین‌بار روی صحنه می‌رود.

این هنرمند با اشاره به استقبال از این اجرا، گفت: یلدا صمدی نیز در این اجرا همراه من پیانو خواهد نواخت، البته قصد داریم این اجرا را در چند شهرستان هم روی صحنه ببریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha