• یکشنبه / ۶ دی ۱۳۹۴ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94100603358
  • خبرنگار : 71021

معاون گردشگری:

در دولت قبل گفتند سرویس بهداشتی می‌سازند، حالا پاسخگو باشند

در دولت قبل گفتند سرویس بهداشتی می‌سازند، حالا پاسخگو باشند

نایب رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری بدون اینکه موضع‌اش را درباره مصوبه اخیر آمریکا درباره اعمال محدودیت ویزا و تاثیر آن بر صنعت گردشگری ایران و برگزاری کنوانسیون جهانی راهنمایان اعلام کند، گفت: حضور راهنمایان خارجی در کنوانسیون سال 2017 یک تصمیم شخصی است.

نایب رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری بدون اینکه موضع‌اش را درباره مصوبه اخیر آمریکا درباره اعمال محدودیت ویزا و تاثیر آن بر صنعت گردشگری ایران و برگزاری کنوانسیون جهانی راهنمایان اعلام کند، گفت: حضور راهنمایان خارجی در کنوانسیون سال 2017 یک تصمیم شخصی است.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا‌، «روبی روی» در پاسخ به این سوال که آیا صدور مصوبه آمریکا در اعمال محدودیت صدور ویزا برای اتباع 38 کشور به دنبال سفر به ایران، برگزاری هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری را در ایران تحت تاثیر قرار نمی‌دهد؟ گفت: این سوال سیاسی است و خیلی تمایل ندارم درباره آن صحبت کنم، اما حضور در این کنوانسیون یک تصمیم فردی است که راهنمایان می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط، این سفر را انجام دهند.

وی همچنین درباره حمایت فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری از برگزاری این کنوانسیون در ایران اظهار کرد: مسلما فدراسیون و هیات اجرایی تمام تلاش خود را برای معرفی بخشی از فعالیت‌های کنوانسیون به کار می‌گیرد. ما حتی تمام تلاش خود را می‌کنیم تا اعضا را برای شرکت در کنوانسیونی که 2017 در ایران برگزار می‌شود‌، تشویق کنیم.

وی اضافه کرد: وب‌سایت فدراسیون در شبکه‌های اجتماعی جهانی ابرازی برای تبلیغ کنوانسیون 2017 در ایران است.

او سپس با اشاره به مشکل ویزا به عنوان یک عامل محدودکننده در سفر برخی اعضای فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری به ایران گفت: مشکلات صدور محدود ویزا برای برخی اتباع خارجی از سوی ایران همچنان وجود دارد، اما در هر حال این انتخاب افراد است که با چنین شرایطی به ایران سفر کنند ضمن آنکه ما همه را تشویق خواهیم کرد تا در این رویداد حضور داشته باشند.

در ادامه محسن حاجی سعید، مدیر بخش روابط بین‌الملل کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان که به همراه نایب رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان و مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری در نشست خبری که صبح امروز (یکشنبه) در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای اعلام میزبانی ایران در برگزاری هفدمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری 2017 برگزار شد، حضور داشتند، درباره اقدام برای رفع کاستی‌های وارد شده از سوی فدراسیون جهانی توضیح داد: ما می‌دانیم قرار نیست در یک سال همه مشکلات گردشگری حل شود. برخی از این مشکلات مثل سرویس‌های بهداشتی و پارکینگ برای اتوبوس‌های گردشگری به خاطر مشارکت نداشتن شهرداری‌ها به وجود آمده به همین دلیل ما این مشکلات را به شهرداری‌ها منتقل کرده‌ایم. در تمام دنیا هم ایجاد سرویس بهداشتی و پارکینگ جزو وظایف شهرداری است.

وی اضافه کرد:برخی از شهرداری‌ها قول دادند در یک سال آینده مشکل سرویس بهداشتی را حل کنند، درباره رفع محدودیت پارکینگ هم پیگیری‌هایی در حال انجام است.

او درباره برنامه‌ریزی‌های کانون برای معرفی بیشتر میزبانی ایران در برگزاری کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری گفت: برنامه شش ماهه ما فقط مربوط به تبلیغات بود که در بُعد بین‌المللی هم انجام نشد ما برای سال‌های بعد پروژه‌هایی داریم که به ترتیب اجرا می‌کنیم.

وی همچنین یادآور شد: این کنوانسیون بهانه‌ای برای معرفی ایران است و از این فرصت برای مطرح شدن سایت‌های ناشناخته نیز استفاده خواهد شد.

مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری نیز در ادامه از مجریان اصلی برگزارکننده این کنوانسیون درخواست کرد در برنامه بازدیدها، دیدار از کرمان را حتما لحاظ کنند.

وی گفت: کرمان استانی است که با توجه به ظرفیت‌هایش نیازمند حمایت ونگاه جهانی است.

او همچنین در پاسخ به این سوال سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان متولی چه حمایتی را از برگزاری این کنوانسیون خواهد داشت و برای رفع مشکلات چه اقداماتی را انجام می‌دهد نخست گفت: در شرایطی که مهمانان عزیزی به کشورمان آمده‌اند، چرا از ایشان سوال نمی‌پرسید، من که هستم و فرار نمی‌کنم.

وی ادامه داد: خانم «روی» با مشکلاتی که طرح کرد کنار آمده، ولی ما با شما (خبرنگاران) کنار نمی‌آییم. ایشان (نایب رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری) با وجود این مشکلات میزبانی سال 2017 را به ایران سپرد. یک ضرب‌المثلی هست که می‌گوید خدا ان‌شاءالله بانی‌اش را خیر دهد. شخصی در دولت قبل پیش افتاد و گفت سرویس بهداشتی می‌سازد، حالا باید خودش هم جواب بدهد.

رحمانی موحد گفت: ما در کشور حوزه‌های تعریف شده‌ای داریم و هر بخشی باید به وظایف خود بپردازد. کسی که می‌خواهد مدیریت گردشگری شهری کند، باید زیرساخت آن را هم فراهم کند. ما موظف هستیم آنچه در حوزه حاکمیتی برای برگزاری این کنوانسیون موثر است را انجام دهیم.

معاون گردشگری بیان کرد: ان‌شاءالله همه کمک می‌کنیم، کنوانسیون سال 2017 با حداکثر همراهی دستگاه‌های متولی و حمایت آنها برگزار شود.

در پایان این نشست ضمن اهداء پرنده صلح ملیله‌کاری (اثر هنرمندان زنجان) به بازرسان فدراسیون جهانی، کیکی به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص)، حضرت عیسی (ع) که همزمان با تولد معاون گردشگری بود،‌ بُرش داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۶ ۱۵:۵۵

نه از اين سازمان ميراث نه کانون سراسري راهنمايان نه شهرداري هاي کشور، آبي گرم نمي شود