• یکشنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 94092916786

سجاد مردانی: هنوز در اول راهم

سجاد مردانی: هنوز در اول راهم

سجاد مردانی معتقد است که برای کسب بهترین نتیجه‌ در المپیک در اول راه قرار دارد و امیدوار است مسیر سخت تا المپیک را به خوبی سپری کند.

سجاد مردانی معتقد است که برای کسب بهترین نتیجه‌ در المپیک در اول راه قرار دارد و امیدوار است مسیر سخت تا المپیک را به خوبی سپری کند.

ملی‌پوش المپیکی تیم ‌ملی تکواندو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که ر‌قا‌بت‌های گرند پری مکزیک به اندازه المپیک برایش اهمیت داشته، اظها‌ر کرد: مسابقات مکزیک آخرین ر‌قا‌بت برای کسب سهمیه بود. دو سهمیه ایران در وزن اول و سوم مشخص شده بود و فشار زیادی روی من و اسبقی برای کسب دو سهمیه دیگر بود. بعد از ماراتن دو ساله شش نفر اول رنکینگ به المپیک راه یافتند. امسال به دلیل آسیب‌دیدگی‌ چهار ماه دور از میادین بودم و نتوانستم امتیاز لازم را کسب کنم تا جایی که در رنکینگ تا‌ جایگاه هشتم پایین آمدم.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: بعد از پایان دوران مصدومیتم بازگشت خوبی به مسابقات داشتم و خو‌شبختا‌نه امتیازاتم را جبران کردم. برای این که این امتیازات را احیا کنم تلاش زیادی کردم تا بتوانم خود را به شش نفر اول رنکینگ برسانم. به غیر از این که خود را از لحاظ فیزیکی آماده کردم به لحاظ روحی نیز آمادگی لازم را کسب کردم.

مردانی همچنین گفت: گرندپری مکزیک برای من نقش یک المپیک را داشت. به حدی از نظر روانی آماده بودم که توانستم مدال طلای مکزیک را هم کسب کنم و به سهمیه المپیک هم رسیدم. در مدت دو سال کسب سهمیه فراز و نشیب زیادی داشته‌ام، اما در نهایت در روز سرنوشت‌ساز گرندپری مکزیک سهمیه را گرفتم. به کمک کادر فنی توانستم این آمادگی را به دست آورم و امیدوارم نماینده شایسته‌ای در المپیک باشم. من در مسیر کسب سهمیه ناداوری، آسیب‌دیدگی‌ و سختی‌های زیادی کشیدم، اما بالاخره سهمیه را گرفتم. به رقبای خود ثابت کردم که یکی بهترین‌های سنگین وزن دنیا هستم. نشان دادم که یکی از مدعیان این وزن در المپیک خواهم بود و با طلای فینال گرندپری زنگ خطری برای رقبا شدم.

نایب قهرمان جهان با اشاره به این که تمام هدفش کسب مدال طلای المپیک است، خاطر‌ نشان کرد: از حالا کارم شروع شده است. بعد از پشت سر گذاشتن مسیر سخت کسب سهمیه حالا که مجوز حضور در المپیک را به دست آورده‌ام می‌خواهم به بهترین نتیجه‌ برسم. با تمام وجود تمرین می‌کنم و تمام فکر و ذکرم کسب طلای المپیک است. نقاط قوت خود را افزایش می‌دهم و سعی بر اصلاح نقاط ضعفم دارم. از تمام تجاربی که در دوران قهرمانی کسب کرده‌ام در این مسیر بهره می برم تا در بالاترین شرایط آمادگی روحی و بدنی در المپیک حاضر باشم. از مردم می‌خواهم برایم دعا کنند تا بتوانم تمرینات پیش‌رو را به خوبی پشت سر بگذارم.

وی درباره عدم کسب سهمیه بهنام اسبقی در وزن دوم المپیکی نیز گفت: بهنام در این مدت زحمات زیادی کشید. او لیاقت شرکت کردن در المپیک را دارد. آسیب‌دیدگی‌ باعث شد که ماه‌ها از شیاپ چانگ دور باشد و امتیازی کسب نکند. فراتر از چیزی که از او توقع بود تلاش کرد، اما در برخی مواقع نتیجه‌ دلخواه رقم نمی خورد. او در فینال سرنوشت ساز مکزیک با حریف سر سخت کره‌ای مبارزه کرد، اما نتوانست پیروز شود. راه برای او و هیچ ورزشکاری تمام نمی‌شود و امیدوارم بهنام که طلای جهان را نیز در کارنامه دارد در ادامه نیز موفقیت‌های خود را تکرار کند.

انتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha