• یکشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 94092212299
  • خبرنگار : 71413

او تروریست نیست، استیو جابز است!

او تروریست نیست، استیو جابز است!

«بنکسی» هنرمند انگلیسی باز هم با کشیدن یک اثر گرافیتی، جنجال برپا کرده است.

«بنکسی» هنرمند انگلیسی باز هم با کشیدن یک اثر گرافیتی، جنجال برپا کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنکسی - هنرمند گرافیتی - روی دیوار کمپ پناهندگان در فرانسه، یک نقاشی را با تصویر «استیو جابز» - بنیان‌گذار شرکت «اپل» - کشیده و توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

پس از انتشار خبر و تصویر کار جدید بنکسی، مقامات این کمپ اعلام کردند این گرافیتی را روی دیوار کمپ نگه می‌دارند و از آن محافظت خواهند کرد. این دیوارنگاه در نزدیکی ورودی کمپ «جنگل» قرار دارد و جابز را در ابعاد انسانی، در حالی نشان می‌دهد که کامپیوتری را شبیه مدل‌های اولیه «اپل» به دوش گرفته است.

یکی از مسؤولان این کمپ گفت: ما روز جمعه از وجود این گرافیتی مطلع شدیم و تصمیم گرفتیم از آن محافظت کنیم. بنابراین آسیبی به این نقاشی نمی‌رسد.

همچنین شهردار کالایس هم این اثر هنری را یک فرصت دانست و اظهار کرد: این خیلی کار خوبی است و پیامی در خود دارد.

نقاشی استیو جابز که به‌شکل پناهندگان تصویر شده‌، روی دیوار کمپی در کالایس کشیده شده که با وجود شرایط وخیمش، پناهگاه هفت‌هزار نفر از خاورمیانه است. این کمپ به‌خاطر وضعیت نابسامانش به «جنگل» معروف است و پناهندگانی در آن سکونت دارند که خاورمیانه را به امید مهاجرت به انگلستان ترک کرده‌اند.

گفته می‌شود که بنکسی درپی حملات تروریستی اخیر در پاریس که به کشته شدن 128 نفر منجر شد‌، این نقاشی را کشیده تا علیه سیاست‌های دولت‌های اروپایی که از ورود مهاجران جلوگیری می‌کنند، ‌اقدامی انجام دهد.

به گزارش هافینگتون‌پست‌، او در این تصویر بنیان‌گذار شرکت «اپل» را شبیه پناهنده‌ای سوری کشیده و در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «اپل» پرسودترین کمپانی دنیاست که سالانه هفت میلیارد دلار مالیات پرداخت می‌کند و تنها دلیل وجودش این است که آن‌ها جوانی رابه کشور راه دادند.

بنکسی تا کنون بارها در آثارش به مسایلی مانند جنگ و سیاست‌های غلط جهانی انتقاد وارد کرده. او کارگردان، نقاش گرافیتی و فعال سیاسی ناشناسی است که هنوز هویت اصلی‌اش مشخص نشده. او کارهایش را به صورت پنهانی روی دیوارها ثبت می‌کند و شهرتی بین‌المللی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha