• دوشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94081810801
  • منبع : نمایندگی همدان

معاون پیشگیری از وقوع جرم همدان:

نسبت به تبلیغات زودرس تذکر داده‌ایم

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: کاندیداها با تبلیغات فله‌ای اذهان عمومی را جذب نکنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: کاندیداها با تبلیغات فله‌ای اذهان عمومی را جذب نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_ منطقه همدان، سعید گلستانی در بخشی از سخنانش در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر مسائل و مشکلات اجتماعی زیادی در کشور وجود داشته که کاندیداها باید برای هر یک طرح و برنامه‌ای داشته باشند و تنها به دادن شعار اکتفا نکنند و با تبلیغات فله‌ای اذهان عمومی را جذب نکنند.

وی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، معاونت اجتماعی براساس وظایف پیشگیری‌های خود را در این زمینه در دو حوزه مسئولین اجرایی و طرفداران نامزدهای انتخاباتی آغاز کرده است.

وی با بیان این‌که «بعضی از نامزدهای انتخاباتی تبلیغات زودهنگام خود را آغاز کرده‌اند» ادامه داد: معاونت پیشگیری، دادگاه انتخابات را در دو شعبه دادسرا و دادگاه در راستای رشد فعالیت‌های انتخاباتی تشکیل داده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان یادآور شد: بعضی از نامزدهای انتخاباتی اقدام به سخنرانی و تبلیغات در مناسبات و مجالس مختلف کرده‌اند که تاکنون تذکراتی به آن‌ها داده شده است و چنانچه به کار خود ادامه دهند، فعالیت آن‌ها به شورای نگهبان گزارش خواهد شد.

وی در ادامه به دیگر تخلفات بعضی از نامزدهای انتخاباتی اشاره و تصریح کرد: بعضی از نامزدها از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخابات استفاده می‌کنند که این مساله توسط گروه های خاصی مورد نظر نظارت و پیگیری می‌شود.

وی از فعال شدن ستادهای انتخاباتی در راستای نظارت بر فعالیت نامزدان خبر داد و گفت: در این ستاد جلساتی گذاشته شده و بر رفتار و کردار کسانی که قصد دارند با شیوه‌های غیرمعقول نظرات مردم را جمع‌آوری کنند نظارت و پیشگیری می‌کنند، همچنین با برگزاری جلساتی با نامزدهای انتخباتی موارد جرائم به آن ها گوشزد می‌شود.

گلستانی افزود: در انتخابات گذشته شیوه‌های جمع‌آوری مستقیم رای از جمله دادن شام و ناهار، توزیع پول و البسه مشهود بود که با مصوبه مجلس شورای اسلامی این اقدام جرم تلقی شد و در حال حاضر ما می‌توانیم به صورت جدی با آن‌ها برخورد کنیم. افرادی که به عنوان نماینده مردم انتخاب می‌شوند و در آینده قانون وضع کنند باید این اصول و قواعد را رعایت کنند وگرنه صلاحیت این سمت را به هیچ عنوان ندارند.

وی با اشاره به این‌که «تاکنون به چهار مورد از تخلفات نامزدهای انتخاباتی در خصوص تبلیغات زودهنگام تذکر داده شده است» گفت: این طرح در سطح کشور و شهرستان‌ها توسط دادگستری‌ها صورت می‌گیرد و مردم استان نیز می‌توانند در صورت مشاهده گزارشات خود را به صورت مکتوب اعلام کنند.

وی به تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی و سایت‌های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: این اقدام نیز جرم محسوب شده که توسط پلیس فتا پیگیری و با متخلفین برخورد خواهد شد و امکان دارد، سایت‌های این افراد تا پایان انتخابات بسته شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به نقش رسانه‌ها در انتخاب درست نمایندگان اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند با انتشار اخبار درست شیوه‌های صحیح انتخابات را به مردم آموزش دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha