• پنجشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۴ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94081408402
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

رئیس کل دادگستری کرمانشاه:

در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تخلفات انتخاباتی رسیدگی می‌کنیم

در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تخلفات انتخاباتی رسیدگی می‌کنیم

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادگستری استان، گفت: در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تخلفات انتخاباتی رسیدگی می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادگستری استان، گفت: در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تخلفات انتخاباتی رسیدگی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، محمدرضا عدالت‌خواه در جلسه ستاد رسیدگی و پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان کرمانشاه که با حضور قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: این ستاد با هدف سالم سازی در عرصه انتخابات عمل می‌کند و در این راستا همیاری و کمک سایر نهادها را نیز به کار می‌گیرد.

وی افزود: به حداقل رساندن جرایم انتخاباتی از دیگر اهداف این ستاد است و به همین منظور با ترتیب دادن جلساتی در آینده با تایید شدگان و نمایندگان آنها و گوشزد کردن قوانین و مقررات جدید و آگاه سازی، در پی آن هستیم این مهم را محقق سازیم.

رئیس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در استان کرمانشاه ادامه داد: هواداران کاندیداها نیز باید با قوانین و مقررات جدید آشنا شوند و در این میان نقش صدا و سیما به عنوان نهادی که در دسترس همه آحاد مردم است نقشی اساسی است و فعالیت این نهاد هر چه به انتخابات نزدیکتر شویم باید بیشتر شود.

عدالت‌خواه تاکید کرد: بسیاری از جرایم انتخاباتی ناشی از عدم رعایت اخلاق اسلامی است که اگر این مهم خصوصا در بین مسئولین رعایت شود قطعا مردم هم تبعیت خواهند کرد و بسیاری از تخلفات بوجود نخواهد آمد.

وی با اشاره به برخی مدرک سازی‌ها، شب نامه پخش کردن‌ها و ... همه اینها را ناشی از عدم پایبندی به اخلاق اسلامی دانست و گفت: این رفتارها زیبنده کسی که قصد خدمت در جامعه اسلامی دارد نیست و جامعه ما آرمان‌هایش بر اساس فضائل اخلاقی است که این رفتارها به دور از فضائل است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری سالم انتخابات تصریح کرد: شعب ویژه برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی تشکیل شده و در کوتاهترین زمان ممکن به تخلفات رسیدگی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه به داوطلبان یادآور شد: سعی کنید برای جمع کردن آراء با سیاه‌نمایی، چهره نظام را خدشه‌دار نکنید و وعده‌هایی که محقق نمی‌شود را در شعارهای خود به زبان نیاورید و از امکانات دولتی برای مقاصد شخصی استفاده نکنید.

عدالت‌خواه در پایان گفت: امیدواریم با همدلی و برادری میزان جرائم را بیش از همیشه کاهش دهیم و یک تفاوت اساسی که بین جرم انتخاباتی با جرم عمومی وجود دارد این است که آثار مخرب اجتماعی جرم انتخاباتی تا سال‌ها دامنگیر جامعه خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha