• پنجشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۴ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94081408399
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

قائم‌مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:

قوه قضائیه وظیفه حمایت و حراست از حق انتخاب مردم را دارد

قوه قضائیه وظیفه حمایت و حراست از حق انتخاب مردم را دارد

قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه وظیفه دارد از حق انتخاب مردم حراست و حمایت کند.

قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه وظیفه دارد از حق انتخاب مردم حراست و حمایت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، مهدی امیری‌اصفهانی در جلسه ستاد رسیدگی و پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان کرمانشاه که در دادگستری کل این استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت قانون اساسی و راه‌گشا بودن اصول آن در اداره امور کشور، اظهار کرد: نگاهی اجمالی به قانون اساسی نشان می‌دهد که برای تمامی امور چاره‌اندیشی شده است.

وی افزود: در اصل ششم قانون اساسی آمده که اداره امور کشور متکی به آراء عمومی است و در اصل بیستم این قانون چنین آمده که همه آحاد ملت از حقوق یکسان برخوردارند.

امیری ادامه داد: همچنین بر اساس اصل چهلم قانون اساسی تصریح شده، هیچ کس نمی‌تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد. بنابراین بر اساس آنچه به اجمال آمده نشان از اهمیت اصول این قانون در چاره‌اندیشی و اداره امور کشور دارد که لازم است همه مسئولین آن را بکار گیرند.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به انتخابات پیش روی نظام، خاصه مجلس شورای اسلامی، از این نهاد به عنوان نهادی که خاصیت ریل‌گذاری و نظارت را داراست یاد کرد و افزود: حق انتخاب یک حق خدادادی است و هیچ کس نمی‌تواند این حق را از انسان بگیرد. این حق هم برای داوطلبین و هم برای مردم اساسی است و هر اقدامی که سالب این حق خدادادی شود و اخلال در آن بوجود آورد مسئولیت‌آفرین است و پاسخگویی به همراه دارد.

وی در ادامه با اشاره به وظایف قوه قضائیه در عرصه انتخابات و ورود این نهاد در امر انتخابات خاطرنشان کرد: قوه قضائیه بر اساس اصل 156 قانون اساسی قوه‌ای است مستقل که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت و عهده‌دار وظایف حفظ و احیای حقوق عمومی است و مسئولیت این امر را بر عهده دارد.

امیری تصریح کرد: بر اساس این اصل وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین بر عهده قوه قضائیه است بنابراین وظیفه دارد از حق انتخاب مردم حراست و حمایت کند و بر همین اساس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی با مسئولیت قوه قضائیه بنیان نهاده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha