• شنبه / ۹ آبان ۱۳۹۴ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 94080904300
  • منبع : نمایندگی ایلام

آخرین اخبار از وقوع سیل در ایلام

آخرین اخبار از وقوع سیل در ایلام

ایسنا/ایلام ستاد بحران در بهزیستی ایلام در راستای مداخله در بلایای طبیعی در بهزیستی ایلام تشکیل شده و آماده دریافت کمک‌های مردم نوع‌دوست است.

ستاد بحران در بهزیستی ایلام در راستای مداخله در بلایای طبیعی در بهزیستی ایلام تشکیل شده و آماده دریافت کمک‌های مردم نوع‌دوست است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اداره‌ی کل بهزیستی استان در راستای مداخله در بلایای طبیعی از روز پنج‌شنبه با تشکیل ستاد بحران به کمک به مدد جویان سیل‌زده پرداخته است.

این ستاد از همشهریان ایلامی خواسته است با کمک‌های نقدی و غیر نقدی نظیر پتو و مواد غذایی به مرکز اورژانس اجتماعی واداره بهزیستی شهرستان ایلام در این کار خیر سهیم شوند.

مدارس و دانشگا‌های ایلام‌ امروز تعطیل است

مدیریت بحران استانداری ایلام اعلام کرد: مهدهای کودک، دبستان‌ها‌، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان ایلام امروز شنبه‌، نهم آبان تعطیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، بر اساس اعلام مدیریت بحران این تعطیلی فقط مربوط به مدارس شهرستان ایلام است‌.

این تصمیم به علت نامناسب بودن معابر عمومی و خسارت سیل به مدارس گرفته شده است.

7 روستای چرداول گرفتار سیل هستند

فرماندار چرداول گفت: هفت روستای شهرستان در محاصره‌ی سیل هستند.

پرویز کولانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: در شهر «سرابله» مرکز چرداول 205 میلیمتر، آسمان‌آباد 130 میلیمتر، شباب 148 میلی‌متر، هلیلان 108 میلی‌متر و زاگرس 133 میلی‌متر باران بارید که بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه به منازل مسکونی مردم در چهار روستای آسمان‌آباد خسارت جزئی وارد شد، تصریح کرد: آب آشامیدنی در بخش‌های زاگرس و هلیلان قطع شد که با تلاش مسئولان مجددا وصل شد و مناطقی که مشکل آنها با سرعت قابل حل نبود، آبرسانی سیار شد.

فرماندار چرداول ادامه داد: سیل به معابر عمومی، منازل مسکونی و مغازه‌ها خسارت‌ فراوانی وارد کرده اما در زمینه‌ی تامین آب، گاز و برق مشکل خاصی وجود ندارد.

کولانی گفت: ریزش کوه در جاده «حمیل» مشکلاتی جزئی به وجود آورد که خوشبختانه در اسرع وقت بازگشایی شد، اما هم‌اکنون 7 روستای این شهرستان در محاصره‌ی سیل هستند که امیدواریم با تلاش امدادگران و نیروهای محلی این مشکل حل شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌ نیروهای دولتی و مردمی میزان خسارت‌های وارده را 50 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: میزان دقیق خسارت‌ها به زمین‌های کشاورزی در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

تلف شدن بیش از 70 رأس دام عشایر سیروان

‌مدیر امور عشایری سیروان، از تلف شدن بیش از 70 رأس دام عشایر این شهرستان براثر سیل خبر داد.

«عادل یعقوبی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام، اظهار کرد: بیش از 70 رأس از دام‌های عشایر شهرستان سیروان تلف‌شده که 35 رأس از این دام‌ها در منطقه «چشمه کبود» و 15 رأس در منطقه «بانکول» بر اثر وقوع سیلاب و 20 رأس دام نیز بر اثر ریزش سقف و دیوارهای یک اصطبل حاصل از بارش شدید باران در «لومار» تلف شدند.

وی بابیان این‌که سیاه‌چادرها و اثاثیه‌های عشایر مناطق مختلف این شهرستان نیز بر اثر بارندگی‌های شدید دچار خسارت شده است، ادامه داد: وقوع سیل و بارش شدید باعث خسارت به 9 چادر از عشایر هم‌چنین چادر و وسایل زندگی سه خانوار عشایری را با خود برد و خسارت زیادی به آن‌ها وارد کرد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: در این حادثه که در مناطق عشایری «بانکول»، «چشمه‌کبود» و «چرمین» اتفاق افتاد خوشبختانه خسارت جانی نداشت و همه اعضای این خانوارها در سلامت هستند.

مدیر امور عشایری سیروان تصریح کرد: خسارت‌های وارده به عشایر این شهرستان در نتیجه بارش‌های سیل در دست بررسی است و در نخستین فرصت اعلام می‌شود.

امدادرسانی به 38 خانوار سیل‌زده در سیروان

رئیس جمعیت هلال‌احمر سیروان گفت: امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر سیروان یک خانواده را که در مسیر روستای «چم‌روته - عرب‌روبار» در سیل گرفتار شده بودند، نجات دادند.

«رضا محمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام، اظهار کرد: در پی بارندگی‌های دو روز اخیر و جاری شدن سیل در برخی مناطق سیروان تردد در برخی مسیرها با مشکل مواجه شده و یک خودروی سواری که در حال حرکت به سمت روستای «چم روته» - «عرب رودبار» بود به‌علت جریان شدید آب در دام سیل گرفتار شد.

وی بابیان این‌که این حادثه به جمعیت هلال‌احمر اطلاع داده شد و بلافاصله امدادگران و نجات گران سیلاب به محل حادثه در 15 کیلومتری مرکز شهرستان اعزام شدند، افزود: پس از امدادرسانی و نجات آنان، خانواده مذکور را به مکان امن منتقل شدند.

محمدی با اشاره به این‌که علاوه‌بر این 6 دستگاه خودرو از گل‌ولای ناشی از سیلاب توسط امدادگران نجات یافتند، خاطرنشان کرد: متأسفانه مسیر تردد روستاهای «قاضی خان علیا» و «سفلی»، «آبزار»، «داربلوط»، «چم‌روته» و «چم‌شیر» مسدود و کار امدادرسانی به این روستاها با مشکل مواجه شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سیروان با تأکید بر این‌که تاکنون جمعیت هلال‌احمر به 38 خانوار روستایی و شهری سیل‌زده این شهرستان امدادرسانی کرده است، تصریح کرد: امداد گران جمعیت هلال‌احمر در قالب دو تیم امدادی و سه دستگاه ماشین در نقاط مختلف منطقه مشغول امدادرسانی به حادثه‌دیدگانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهر لومار و روستاهای «چشمه خزانه»، «چشمه رشید»، «باباشمس»، «شاه قلندر»، «سرتنگ»، «لرینی علیا» و «سفلی»، «اسلامیه» و «آبزار» نقاطی بودند که توسط امدادگران جمعیت به این مناطق امدادرسانی و کمک شده است.

آسیب سیل به عشایر بخش سیوان

بخشدار سیوان از دهیاران خواست آسیب‌های احتمالی به منازل مسکونی اهالی را گزارش کنند تا زمینه‌ی جبران خسارت زودتر فراهم شود.

«علی پاکدل‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام، با اشاره به این‌که هرچند سیل موجب بسته شدن مسیر معابر بین روستایی شد اما توسط دهیاری‌ها مشکلات برطرف و هم‌اکنون مشکل خاصی وجود ندارد اما برآورد خسارت‌های احتمالی بر عهده‌ی بنیاد مسکن است که باید هرچه زودتر انجام شود.

وی از دهیاران خواست آسیب‌های احتمالی به منازل مسکونی اهالی را گزارش کنند تا زمینه‌ی جبران خسارت زودتر فراهم شود.

بخشدار سیوان از وارد شدن خسارت به عشایر منطقه خبر داد و گفت: میزان خسارت‌ها پس از برآورد دقیق اعلام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha