• سه‌شنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۴ / ۰۲:۲۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94081206602

وضعیت مناطق سیل‌زده ایلام در گفت‌وگو با علی‌محمدی

وضعیت مناطق سیل‌زده ایلام در گفت‌وگو با علی‌محمدی

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیل بالای 600 میلیارد ریال خسارت به این منطقه وارد کرده گفت: مناطق فقیرنشین بیشترین آسیب را دیدند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیل بالای 600 میلیارد ریال خسارت به این منطقه وارد کرده گفت: مناطق فقیرنشین بیشترین آسیب را دیدند.

عمران علی‌محمدی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، اظهار کرد:‌ از ساعت 3 بامداد روز پنج شنبه بارندگی شدیدی در استان داشتیم که متاسفانه دراثر بارش شدید سیل ظرف چند ساعت اولیه 283 میلی‌متر مکعب و جمعا تا به حال 342 میلی‌متر بارندگی داشتیم. در دو سه ساعت اولیه در اثر فشار سیل سنگ‌های بزرگی از کوه وارد شهر شدند. همچنین 11 کیلومتر کانال در مرکز شهر به طور کامل تخریب شد.

او ادامه داد: همین تخریب کانال باعث شد قریب به 20 هزار منزل مسکونی آسیب ببیند. علی رغم این که زیر ساختهای استان پایین است با تلاش مردم و سپاه و نیروهای امدادی و شهردار خیلی از مناطق تخلیه شد اما متاسفانه برای تخلیه این حجم از آب به حدود 50 کف کش نیاز داشتیم که توانستیم 20 تا 25 عدد از استانهای مجاور را جمع آوری کنیم اما فایده‌ای نداشت.

این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد:‌ روز دوم سیل آقای نوبخت و آقای فریدون بازدیدی از استان داشتند وخسارت‌ها و وضعیت فجیع منطقه را دیدند. قریب به 600 میلیارد تخریب برآورد شده و بیشتر حاشیه‌های شهر و محلات فقیر نشین که قشر ضعیف شهر در آن ساکن هستند آسیب دیده البته مرکز تجاری شهر هم آسیب دیده و میلیاردها تومان تجار و بازاریها آسیب دیدند.

علی‌محمدی از دولت خواست به مردم آسیب دیده کمک کند و در تشریح آخرین وضعیت منطقه توضیح داد: در روزهای گذشته دستگاههای خدمات رسان در حال پاکسازی شهر بودند که امیدواری ظرف 48 ساعت آینده به اتمام برسد.

علی‌محمدی همچنین اعلام کرد که در ایلام سه نفر در نتیجه سیل کشته شده و یک نفر نیز مفقود شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha