• پنجشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 94081408265
  • منبع : نمایندگی ایلام

ایلام فاقد طرح مطالعاتی پهنه‌بندی سیلاب

ایلام فاقد طرح مطالعاتی پهنه‌بندی سیلاب

ایسنا/ایلام سخنگوی شورای شهر ایلام گفت: استان ایلام فاقد طرح مطالعاتی در خصوص پهنه‌بندی سیل است، بنابراین ضرورت دارد برای جلوگیری از حوادث ناگوار مشابه در آینده انجام این مهم در دستور کار ستاد بحران استان قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر ایلام گفت: استان ایلام فاقد طرح مطالعاتی در خصوص پهنه‌بندی سیل است، بنابراین ضرورت دارد برای جلوگیری از حوادث ناگوار مشابه در آینده انجام این مهم در دستور کار ستاد بحران استان قرار گیرد.

«مظفر میرزاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: بیشترین میزان خسارت سیل در مناطق اطراف سیل‌بندها به‌وقوع پیوست که این نشانگر آن است که سیل‌بندهای شهر ایلام از نظر ساخت و رعایت اصول علمی و مهندسی اشکالات جدی دارند.

وی گفت: استان ایلام فاقد طرح مطالعاتی در خصوص پهنه‌بندی سیل است و پس از فروکش کردن بحران ضرورت دارد که برای جلوگیری از حوادث ناگوار مشابه در آینده انجام این مهم در دستور کار ستاد بحران استان قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر ایلام با ضروری خواندن پاسخگویی مجریان و طراحان و مشاوران طرح تفصیلی، تصریح کرد: در طرح تفصیلی از سیل‌بندهایی که با دال پوشانده شده‌اند به‌عنوان خیابان استفاده شده است و هم‌اکنون که این اقدام باعث ایجاد خسارت‌های سنگین برای مردم شده و طبق قانون مشاور، مجری و ناظر طرح تفصیلی باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

میرزاد گفت: بر اساس قوانین موجود هر گونه ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها تا فاصله 17.5 متری ممنوع است و این در حالی است که این قانون در شهر ایلام نادیده گرفته شده و در برخی مناطق در مسیر سیل‌بندها و کناره‌های آنها ساخت و ساز شده است که این امر نیازمند اصلاح و بازنگری است.

وی هم‌چنین در خصوص نحوه پرداخت خسارت به سیل‌زدگان خاطرنشان کرد: همشهریان عزیز ایلامی که متحمل خسارت ناشی از سیل شدند حتماً به حقوق خود می‌رسند و در این خصوص عجله نکنند.

میرزاد ادامه داد: سیل‌زدگان با مراجعه به ستاد بازسازی و ثبت اطلاعات و ارائه گزارش می‌توانند درخواست خود مبنی بر جبران خسارت را پیگیری کنند و حتماً ارزیابی‌های بنیاد مسکن نیز پس از بازدید از منازل آسیب‌دیده به ستاد بحران گزارش می‌شود.

وی با بیان این‌که اصناف و بازاریان آسیب‌دیده برای جبران خسارت خود به سازمان صنعت و معدن و تجارت مراجعه کنند، گفت: بازاریان هم‌چنین از طریق اتحادیه و صنف خود می‌توانند خسارت‌های خود را پیگیری کنند.

میرزاد هم‌چنین با تشکر از بردباری مردم ایلام گفت: شهروندان ایلامی آسیب‌دیده از سیل همانند دوران دفاع مقدس بدون این‌که بار اضافی برای دولت و نظام داشته باشند از اردوگاه‌های ایجاد شده استفاده نکرده و در منزل اقوام و بستگان خود سکنی گزیده‌اند.

سخنگوی شورای شهر ایلام با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص بارش شدید باران در روزهای پنج‌شنبه و جمعه از شهروندان خواست از ترددهای غیرضرور خودداری کنند تا با همدلی و همکاری مردم و مسئولان بدون هیچ آسیب و تلفات انسانی این دو روز پرباران را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha