• یکشنبه / ۳ آبان ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 94080300639
  • خبرنگار : 71277

تمرین‌های کوتاه مدت و شدید موثرتر از دویدن بر روی تردمیل

تمرین‌های کوتاه مدت و شدید موثرتر از دویدن بر روی تردمیل

اگر برای ورزش کردن از تردمیل استفاده می کنید و تا زمانی که خسته شوید بر روی آن می‌دوید باید بدانید که راه‌های موثرتری برای ورزش کردن وجود دارند.

اگر برای ورزش کردن از تردمیل استفاده می کنید و تا زمانی که خسته شوید بر روی آن می‌دوید باید بدانید که راه‌های موثرتری برای ورزش کردن وجود دارند.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از سایت Greatist، انجام ورزش‌های کوتاه مدت و شدید (Interval) هم در وقت صرفه جویی می‌کنند و هم باعث سوزاندن چربی‌ها و افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند.

در این نوع ورزش‌ها فعالیت‌های با شدت زیاد انجام می‌شوند و کوتاه مدت هستند. در فاصله این حرکات ریکاوری‌های کوتاه مدتی وجود دارند.

افرادی که مبتدی هستند بهتر است یک بار در هفته‌ این ورزش‌ها را انجام بدهند و افرادی که پیشرفته‌تر هستند می‌توانند دو تا سه بار در هفته‌ این کار را انجام دهند.

انتخاب بین ورزش‌های کوتاه مدت و شدید و ورزش‌های دیگر بستگی به هدف افراد دارد.

اگر تازه دویدن را شروع کرده‌اید مهم‌تر‌ین چیز پشتکار است. لازم نیست سریع بدوید یا بر روی شیب این کار را انجام دهید. بهتر است تنها یک برنامه پایدار برای خود داشته باشید تا به دویدن عادت کنید.

زمانی که چند بار در هفته‌ به مدت 30 دقیقه دویدن سریع را انجام دادید، شروع به انجام ورزش‌های کوتاه مدت و شدید کنید. در زمان شروع نیازی نیست که برنامه خیلی سنگینی برای این نوع ورزش داشته باشید. مثلا می‌توانیم با انجام حرکت شنای سوئدی این کار را انجام دهید و ببینید که چه حسی دارید.

60 ثانیه حرکت کنید و 60 ثانیه استراحت کنید. استراحت به این معنا است که بتوانید تنفس خود را کنترل کنید.

اگر قصد دارید عضلات خود را پرورش دهید دویدن بر روی سطح شیبدار بر روی پایین تنه کار می‌کند و عضلات باسن و همسترینگ را قدرتمند می‌کنند. در ابتدا بر روی سطحی که پنج تا هفت درصد شیب دارد دویدن را شروع کنید.

ببینید که آیا می توانید سرعت خود را بر روی شیب‌های مختلف حفظ کنید یا خیر. اگر احساس کردید که تعادل ندارید دست خود را به جایی بگیرید و بالا بروید. البته این کار تقلب است!

می توانید با حرکت دادن دست‌ها نیز تعادل خود را حفظ کنید. برای انجام ورزش‌های کوتاه مدت و شدید 30 ثانیه فعالیت شدید داشته باشید و دو دقیقه فعالیت با شدت متوسط و کم انجام دهید. پنج بار این کار را تکرار کنید.

هر چقدر حر‌فه‌ای‌تر شدید زمان فعالیت را بیشتر و زمان استراحت را کمتر کنید. اگر زانو درد داشتید بر روی شیب کمتری بدوید.

اگر می خواهید وزن کم کنید دویدن بر روی سطح شیب دار بهتر از دویدن سریع است. در واقع شخصی که می‌خواهد وزن خود را کم کند باید میزان عضلات را نسبت به چربی‌ها افزایش دهد. این جاست که دویدن بر روی سطح شیب دار به صورت کوتاه مدت و شدید تاثیرگذار خواهد بود.

اگر نمی دانید ازکجا شروع کنید ابتدا این کار را بر روی تردمیل انجام دهید.

اگر می خواهید رکورد خود را در مسابقات افزایش دهید باید بر روی دویدن سریع تمرکز کنید. برای تمرین می توانید دویدن‌های بسیار سریع و کوتاه مدت انجام دهید یا طول مدت دویدن را افزایش دهید، اما سریع‌تر از حد نرمال خود بدوید. برای مثال 10 تا 20 ثانیه بسیار سریع بدوید، دو دقیقه با سرعت کمتر بدوید و دو دقیقه با سرعت آرام‌تر بدوید که ریکاوری انجام شود.

انتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha