• شنبه / ۲ آبان ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94080200455
  • منبع : نمایندگی قم

یک عضو جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه:

دشمنان پیام عاشورا را هدف گرفته‌اند

دشمنان پیام عاشورا را هدف گرفته‌اند

یک عضو جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه گفت: دشمنان اسلام با هجمه‌های مدرن، پیام محرم و عاشورا را هدف قرار داد‌ه‌اند.

یک عضو جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه گفت: دشمنان اسلام با هجمه‌های مدرن، پیام محرم و عاشورا را هدف قرار داد‌ه‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با تسلیت عاشورای حسینی عنوان کرد: عاشورا تجلی معرفت، معنویت، حریت و اخلاق است و قرن‌هاست که پیام انسانیت و ظلم ستیزی را به گوش جهان می‌رساند.

این عضو جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه افزود: این حادثه عظیم در بردارنده مهم‌ترین رویدادهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اخلاقی است که در این عرصه باید مجالس عزاداری سید الشهداء فضایی ارزشمند برای بیان همه ابعاد قیام امام حسین(ع) باشد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران از قیام عاشورا در ظلم ستیزی و حق طلبی نشأت گرفته است که در آن پیوند عمیقی میان دیانت و سیاست وجود دارد چرا که امام خمینی(ره) با تکیه بر معارف اسلام ناب محمدی و الگو پذیری از سیدالشهدا در مقابله با کفر، انقلاب اسلامی را بنیان نهاد.

غرویان در رابطه با مهم‌ترین پیام‌های عاشورا تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از ماندگارترین و زیباترین پیام‌های عاشورایی است همچنین اصلاح جامعه و ایجاد وحدت و یکپارچگی میان امت اسلامی از اهدافی بود که امام حسین(ع) در قیام عاشورا به دنبال آن بود.

وی اظهار کرد: همچنین از خود گذشتگی و ایثار و فداکاری از پیام‌هایی است که در لحظه به لحظه واقعه بزرگ عاشورا وجود دارد.

این عضو جامعة المصطفی(ص) العالمیه در خصوص چگونگی برگزاری مجالس عزاداری نیز خاطرنشان کرد: در این مجالس باید حرمت اهل بیت(ع) به خوبی رعایت شود و واقعیت عاشورا در اقتدار و خواست امام حسین(ع) و یارانش در مواجهه با کفر را نشان دهد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: در این مجالس به هیچ عنوان مضامین و مباحث تفرقه انگیز بیان نشود چرا که هدف از قیام تکریم انسانیت و اخلاق بود و بیان سخنان سخیف و توهین‌آمیز در جهت اختلاف افکنی در شأن منزلت و مقام این گونه مجالس نیست.

غرویان گفت: دشمنان تلاش می‌کنند با شیوه‌های مختلف میان جوانان و عاشورا فاصله ایجاد کنند از این رو با انواع شبهه‌ها اذهان را درگیر می‌سازند در این باره باید روحانیت، وعاظ و مداحان با استفاده از معارف عمیق دینی و اعتقادی مانع از تحقق اهداف دشمن شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha