• پنجشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94072315224
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

متاسفانه قرائت قرآن محدود به مجالس ختم شده است

متاسفانه قرائت قرآن محدود به مجالس ختم شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: باید اعتراف کرد که امروزه متاسفانه قرائت قرآن محدود به مجالس ختم و برخی دیگر از مجالس شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: باید اعتراف کرد که امروزه متاسفانه قرائت قرآن محدود به مجالس ختم و برخی دیگر از مجالس شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، ابراهیم رحیمی زنگنه در مراسم افتتاح دهمین جشنواره قرآنی مدهامتان استان کرمانشاه که با حضور اعضاء کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، برگزاری جشنواره‌های اینچنینی را در نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه اثرگذار دانست و گفت: برگزاری جشنواره‌های قرآنی مقدمه ای برای مطالعه قرآن در جامعه خواهد بود.

رحیمی زنگنه با تاکید بر لزوم درک و پیاده سازی مفاهیم قرآنی در زندگی گفت: اگر حقایق قرآنی در جامعه تحقق یابند، جامعه در تراز جامعه علوی قرار خواهد گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر لزوم علاقمند کردن افراد به قرآن گفت: پرداختن به این مهم در قالب طراحی ویژه برنامه‌های فرهنگی نوید آینده‌ای درخشان برای تجلی قرآن در مراحل مختلف زندگی را می‌دهد.

وی با اشاره به پایین بودن میزان مطالعه قرآن در جامعه گفت: باید اعتراف کرد امروزه متاسفانه قرائت قرآن محدود به مجالس ختم و برخی دیگر از مجالس شده و این در حالیست که تنها در سایه نشر ارزش‌های قرآن می‌توان جامعه آرمانی را پیش رو داشت.

رحیمی زنگنه در ادامه با تاکید بر لزوم پرداختن به مطالعه برای داشتن جامعه‌ای توسعه یافته، سرانه مطالعه را در کشور پایین دانست و گفت: با نگاهی به تیراژ کتاب در کشور، نامناسب بودن وضعیت مطالعه در کشور مشهود است.

رحیمی زنگنه سرانه مطالعه کتاب در کشور را پنج دقیقه دانست و گفت: بیش از 50 درصد مردم کشور در سال یک کتاب هم نمی‌خوانند.

رحیمی زنگنه در ادامه اختلاف بین زندگی در کشورهای توسعه یافته و کشورهای توسعه نیافته را در آمار مطالعه کتاب خلاصه کرد و گفت: سرانه مطالعه کتاب در کشورهای توسعه یافته بالا است.

حسن مهدوی نماینده ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز در این نشست نماز جماعت را اساس برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان دانست و گفت: شرکت کنندگان در این مسابقات جوانان و نوجوانان مسجدی هستند.

مهدوی کشف استعدادهای قرآنی و قرآن محور کردن برنامه‌های مساجد و آشنایی اقشار مختلف مردم با فرهنگ قرآنی را از اهداف برگزاری جشنواره‌های قرآنی دانست.

مهدوی شور و شعور حاکم بر مسابقات قرآنی را مناسب ارزیابی کرد و آن را نوید بخش جامعه‌ای آرمانی و تمدن ساز دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha