• سه‌شنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۴ / ۰۷:۱۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94071408863
  • خبرنگار : 71461

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه‌(س):

با وحدت، قدرت ما از بمب اتم هم بیشتر می‌شود

با وحدت، قدرت ما از بمب اتم هم بیشتر می‌شود

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س) گفت: با وحدت به هر آنچه که می‌خواهیم می‌رسیم، با رسیدن به وحدت و همگرایی قدرت ما حتی از بمب اتم هم بالاتر می‌رود.

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س) گفت: با وحدت به هر آنچه که می‌خواهیم می‌رسیم، با رسیدن به وحدت و همگرایی قدرت ما حتی از بمب اتم هم بالاتر می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حق‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «یکی از مسائلی که دشمنان در طول تاریخ همواره به آن چنگ زده‌اند تا به اهداف خود برسند، ایجاد اختلاف در بین ادیان الهی و دین اسلام است» اظهار کرد: این جمله معروف است که اختلاف بینداز و حکومت کن، یکی از کارهایی هم که دشمنان اسلام انجام می‌دهند همین ایجاد اختلاف در بین ادیان است. دلیل مخالفت آن‌ها هم این است که آن‌ها می‌دانند اگر تمام مردم دنیا به سمت پرستش خدای متعال بروند و یکی شوند دیگر نمی‌توانند اندیشه‌های سکولار و لائیکی خود را به مردم القا کنند و تمام مردم در مقابل قدرت‌های سکولار و ماتریالیسم می‌ایستند.

وی گفت:‌ ما در جامعه خودمان هم شاهدیم که برخی می‌خواهند با ایجاد اختلاف در بین قومیت‌ها به اهداف نادرست خود برسند، به همین دلیل در بین قومیت‌های ترک، کرد،‌ لر و بلوچ و سایر اقوام اختلاف ایجاد می‌کنند و یا حتی در بین کشورها با عنوان کردن مسایلی همچون رنگ پوست و ...... در بین مردم به ایجاد اختلاف می‌پردازند. در راستای ایجاد این اختلافات از ابزارهایی هم مثل هنر، ساختن طنز و لطیفه مسائل سیاسی، علمی و خیلی از چیزهایی دیگر بهره می‌برند.

وی ادامه داد: شیعیان و سنی‌ها باید بدانند که ما در یک گروه هستیم و نباید به دشمنان اجازه بدهیم که در بین ما اختلاف بیندازند وهابیت، سلفی و داعش تمام این‌ها گروه‌هایی هستند که نه شیعه و نه سنی هیچ کدام آن‌ها را قبول ندارند چرا که آن‌ها با روش‌های غیرعقلانی با مردم جهان رفتار می‌کنند.

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: اصل و رفتار و حرکت گروه‌های تکفیری، دینی و مذهبی نیست ولی دشمن می‌خواهد القا کند که این‌ها از گروه‌های مسلمانان هستند تا به ایجاد اختلاف بپردازند، اصل حرکت آن‌ها از طرف کشورهای انگلیسی و آمریکایی است. 95% از عقاید سنی‌ها همانند شیعیان است و همگی به پیامبر (ص) و معارف اسلامی و دینی اعتقاد دارند. حتی سنی‌ها ائمه ما را هم قبول دارند و در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شرکت می‌کنند و نذری می‌دهند و به زیارت حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) می‌روند ولی در این راستا یک فقهی دارند که با آن مانوس شده‌اند.

حق‌جو ادامه داد: خوشبختانه در بین جوامع اسلامی یک مرکز فرهنگی و دینی به نام جامعة الزهرا به راه افتاده است که در این مرکز علمای شیعه و سنی گرد هم جمع می‌شوند و به گفت‌وگو و تبادل نظر در رابطه با اختلافات جزئی که بین شیعیان و سنی‌ها وجود دارد می‌پردازند، چراکه برخی از فقها و علما در برخی از موارد مثل انجام مناسک حج،‌ روزه، تسبیحات حضرت زهرا (س) و یا برخی دیگر از مسائل اختلافات جزئی دارند که با گفت‌وگو می‌شود در مورد اینها بحث و گفت‌وگو کرد تا اختلافات از بین برود. در بین علمای شیعه داریم که اگر در جمع سنی‌ها بودید نماز جماعت را می‌توانید به آن‌ها اقتدا کنید و این حکم به دلیل آن است که فقه ما یک فقه بسته نیست و دارای یک فقه پویا هستیم.

وی عنوان کرد: اهل تسنن در برخی از موارد یک فقه محدودتری دارد که همین هم نمی‌تواند ایجاد اختلاف کند، ما نباید بگذاریم که دشمنان از اختلافات جزئی ما سوء استفاده کنند. ما باید اصل وحدت را ببینیم نه وارد جزئیات بشویم، برای رسیدن به وحدت باید اصول کلی را ببینیم نه جزئیات را. دشمن می‌خواهد وحدت، همگرایی و همدلی ما را تحت الشعاع قرار بدهد چرا که با وحدت ما به هر آنچه که می‌خواهیم می‌رسیم.

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س) یادآور شد: ما وحدت و همدلی را در بحث مسائل داخلی هم داریم در آنجایی که ما به وحدت ملی رسیده‌ایم همواره موفق بو‌ده‌ایم نمونه آن همین مسئله برجام است که با اتحاد ما قدرت‌های جهان در مقابل اتحاد ایران زانو زدند پس در داخل کشور هم باید برای رسیدن به اسلام و آزادی وحدت داشته باشیم، ما از ابزارهای دینی مثل نماز، رمضان،‌ عاشورا و خیلی از مسائل دیگر باید بهره ببریم تا به وحدت برسیم با وحدت زمینه‌های اضمحلال قدرت‌های استکباری در جهان فراهم می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha