• یکشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۴ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94071207755
  • خبرنگار : 71415

کامرون: روسیه "اشتباه وحشتناکی" در سوریه مرتکب می‌شود/ عربستان علی النمر را اعدام نکند

کامرون: روسیه "اشتباه وحشتناکی" در سوریه مرتکب می‌شود/ عربستان علی النمر را اعدام نکند

نخست وزیر انگلیس تصمیم ولادیمیر پوتین برای اقدام نظامی در سوریه به منظور حمایت از دولت بشار اسد را "اشتباهی وحشتناک" خواند.

نخست وزیر انگلیس تصمیم ولادیمیر پوتین برای اقدام نظامی در سوریه به منظور حمایت از دولت بشار اسد را "اشتباهی وحشتناک" خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در مصاحبه با شبکه خبری بی.بی.سی در نخستین روز از کنفرانس سالانه حزب محافظه کار در شهر منچستر در شمال این کشور تصریح کرد: آنها(روسها) از بشار اسد، "قصاب سوریه"، حمایت می کنند و این اشتباهی وحشتناک هم برای آنها و هم برای جهان است. این باعث خواهد شد منطقه بی ثبات تر شود.

کامرون مدعی شد: اغلب حملات هوایی روسیه تا جایی که ما تاکنون توانسته ایم مشاهده کنیم در بخش‌هایی از سوریه که تحت کنترل داعش نیستند و در کنترل دیگر مخالفان حکومت سوریه قرار دارند اتفاق افتاده‌اند.

نخست وزیر انگلیس گفته است که تلاشهای کشورش را برای مقابله با داعش در عراق و سوریه، افزایش خواهد داد که افزایش عملیات هواپیماهای بدون سرنشین از جمله این تلاشها خواهد بود.

وی به "ساندی تلگراف" گفته است که لندن صدها میلیون دلار با هدف ارتقای منابع و تجهیزات نیروهای ویژه انگلیس هزینه خواهد کرد.

نخست وزیر انگلیس همچنین درباره ماندن کشورش در اتحادیه اروپا اظهار کرد، اگر دیگر رهبران اروپا امتیازاتی را که او می خواهد برآورده کنند برای باقی ماندن کشورش در اتحادیه اروپا یک کمپین به راه می اندازد اما هشدار داد اگر این رهبران از چنین کاری خودداری کنند او هیچ چیز را نمی تواند رد کند.

کامرون در ادامه در پاسخ به این که اگر نتواند اصلاحات اروپایی مورد نظرش را بدست آورد برای ترک اتحادیه اروپا تلاش خواهد کرد؟ گفت: من هیچ چیز را رد نمی کنم. اما من مطمئنم ما چیزی را که نیاز داریم به دست می آوریم.

وی افزود: من در حال حاضر در یک مذاکرات قرار دارم. من تلاش دارم تا چیزهایی را که ما برای کشورمان نیاز داریم به دست بیاورم و صریحا زمانی که آنها را کسب کنم تغییر موضع داده و در جهت باقی ماندن در یک اروپای اصلاح شده تلاش خواهم کرد.

کامرون همچنین در این مصاحبه از عربستان سعودی که همپیمان کشورش است خواست تا حکم اعدام علی النمر، برادر زاده شیخ نمر باقر النمر، فعال سیاسی مخالف حکومت عربستان را به اتهام شرکت در تظاهرات لغو کند.

کامرون در پاسخ به سوالی درباره پرونده علی النمر در عربستان که به اعدام محکوم شده خطاب به عربستان گفت: این اعدام را انجام ندهید.

نخست‌وزیر انگلیس گفت: اگر چه انگلیس و عربستان در زمینه مسائلی نظیر امنیت ملی همکاری نزدیکی دارند دولت انگلیس نگرانی خود را درباره پرونده النمر و وضعیت کلی حقوق بشر در عربستان بیان کرده است. وی گفت: ما هرگز از گفتن این که با آنها در خصوص این مساله حقوق بشر موافقت نداریم خودداری نمی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha