• سه‌شنبه / ۷ مهر ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 94070704060
  • خبرنگار : 80001

رییس انجمن انبوه‌سازان تهران:

دولت جلوی احتکار مسکن را بگیرد

دولت جلوی احتکار مسکن را بگیرد

رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان تهران، احتکار مسکن را اقدامی زشت خواند و گفت: دولت باید با ایجاد ساز و کارهایی در جهت تعادل عرضه و تقاضا، از بروز اقداماتی همچون احتکار مسکن توسط اشخاص حقیقی و حقوقی جلوگیری کند.

رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان تهران، احتکار مسکن را اقدامی زشت خواند و گفت: دولت باید با ایجاد ساز و کارهایی در جهت تعادل عرضه و تقاضا، از بروز اقداماتی همچون احتکار مسکن توسط اشخاص حقیقی و حقوقی جلوگیری کند.

حسن محتشم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: احتکار در هر بخشی از اقتصاد سم است. معمولا محتکران کالایی را در شراط رکود می خرند و در شرایط رونق عرضه می‌کنند و با این اقدام بدترین ضربه را به اقتصاد و اقشار مختلف می‌زنند.

وی با اشاره به اخباری مبنی بر این‌که موسسات پولی در حال خرید و احتکار مسکن هستند افزود: کارهایی همچون احتکار در اقتصاد آزاد اجتناب‌ناپذیر است؛ چرا که هرکس می‌تواند سرمایه خود را به هر جایی ببرد. این دولت‌ها هستند که باید شرایط ایجاد احتکار را ببندند.

رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان تهران با بیان این‌که متاسفانه طی دو سال اخیر در اقتصاد کلان کشور با سیستم انقباضی مواجه بودیم که پیامد آن بیکاری و رکود بوده است، گفت: طی این سال‌ها بخش مسکن با توجه به سهم عمد‌ای که در اقتصاد و اشتغال دارد در تولید و عرضه دچار رکود شده که آثار این رکود می‌تواند سال آینده خود را در قالب ورود خانه‌های احتکار شده به بازار نشان دهد.

به گفته محتشم، دولت باید ضمن افزایش تولید مسکن، به تحریک تقاضا از طریق اقداماتی همچون پرداخت تسهیلات بپردازد تا جایی برای محتکران باقی نماند. در غیر این صورت دولت عملا نمی‌تواند جلوی این قضیه مذموم را بگیرد.

وی پیشنهاد کرد: وزارت راه و شهرسازی در تعامل با انبوه‌سازان، اراضی در اختیار خود را برای تولید مسکن به انبوه‌سازان بدهد و با ارایه تسهیلاتی به متقاضیان و نیز شروط محدودیت قیمت برای انبوه‌سازان اقدام کنند. در این صورت جلوی افزایش احتمالی قیمت مسکن در سال آینده و اقداماتی همچون احتکار گرفته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۷ ۱۰:۲۸

از کدوم احتکار مسکن حرف ميزنيد!! با اين اوضاع رکود مسکن و خريداريپيدا نميشه و بانکها و مؤسسات اعتباري که صدها هزار واحد خالي رو دستشون مونده احتکار معني نداره !! بيشتر بازار گرميه! والا اگه ميخوان مسکن که موتور متحرکه اقتصاده حرکت کنه برا يکبار هم که شده کمر قيمتا را بشکنن و بيارن پايين!! يعني همونطور که قبلا بردن بالا الان سر کيسه را شل کنن !! والا مسکن همچنان تو رکود خواهد بود چون ملت نقدينگي و قدرت خريد ندارن حالا هي بيان کارشناسانظر بدن . وقتي اقتصاد الاکلنگي بشه و تعادل نباشه وضع همينه!

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۷ ۱۰:۳۷

بريد از فرانسه ياد بگيريد .هر کسي خانه بخره تا چهار سال مجاز به فروش اون نيست و فقط ميتونه تو اين 4 سال اجاره بده و بعد 4 سال اگر دوست داشت ميتونه بفروشه - معني اين قانون ميدونيد چيه؟! يعني دلالي مسکن تعطيل و فقط مصرف کننده واقعي مياد ملک بخره- خدا کنه اين سايت ها کمک کنند که دولت از اين طرح ها استقبال کنه و توي ايران عملي بشه.