• سه‌شنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 94063119611
  • خبرنگار : 71417

محاصره کرانه باختری، قدس و نوار غزه به مناسبت عید صهیونیست‌ها

محاصره کرانه باختری، قدس و نوار غزه به مناسبت عید صهیونیست‌ها

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور محاصره کامل کرانه باختری، بیت المقدس و نوار غزه را از امروز (سه شنبه) به بهانه فرا رسیدن عید یهودی "یوم کیپور" (غفران) صادر کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور محاصره کامل کرانه باختری، بیت المقدس و نوار غزه را از امروز (سه شنبه) به بهانه فرا رسیدن عید یهودی "یوم کیپور" (غفران) صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور محاصره کرانه باختری را داد و سخنگوی ارتش این رژیم نیز اعلام کرد که به دستور وزیر جنگ محاصره کرانه باختری از ساعت 12 ظهر امروز (سه‌شنبه) و بسته بودن گذرگاه‌ها تا نیمه شب چهارشنبه یا بامداد پنجشنبه آینده ادامه خواهد داشت.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رژیم صهیونیستی همچنین به این بهانه دو گذرگاه ارتباطی خود با نوار غزه؛ گذرگاه کرم ابو سالم به عنوان تنها گذرگاه تجاری غزه و گذرگاه بیت حانون "ایرز" را که برای تردد مسافران مورد استفاده قرار می‌گیرد، مسدود کرد. این دو گذرگاه طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه بسته خواهند ماند و در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز به صورت نیمه کاره فعالیت خواهند کرد.

نیروهای صهیونیستی پنج دروازه اصلی مسجد الاقصی را نیز بسته و مانع از ورود مردان زیر 40 سال به داخل مسجد می‌شوند و موانعی را در اطراف مسجد الاقصی و بخش قدیمی قدس ایجاد کرده‌اند همچنین تعدادی از راه‌های متنهی به قدس نیز بسته شده است.

در این راستا شهرک نشینان تندروی یهودی صبح امروز در میان تدابیر شدید امنیتی نظامیان صهیونیستی از طریق "باب المغاربه" وارد مسجد الاقصی شدند و در مقابل، سربازان ارتش صهیونیستی محدودیت های متعددی را برای ورود نمازگزاران فلسطینی به این مسجد ایجاد کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، نظامیان صهیونیستی از ورود فلسطینیان زیر 40 سال به مسجد الاقصی جلوگیری کردند که این مساله باعث شد ده ها نفر از جوانان فلسطینی اهل قدس نماز صبح را در خیابان‌های اطراف و ورودی های این مسجد اقامه کنند.

نظامیان ارتش صهیونیستی حتی پس از اقامه نماز صبح نیز به مردان و زنان فلسطینی اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندادند تا شهرک نشینان یهودی بتوانند طبق فراخوان جمعیت های یهودی "معبد موهوم" و دیگر محافل صهیونیستی برای اقامه آیین‌های مذهبی به بهانه فرا رسیدن عید "غفران" وارد این مسجد شوند.

ارتش صهیونیستی همچنین اقدام به ایجاد ایست بازرسی‌های متعدد در اطراف بخش قدیمی قدس و ورودی‌های مسجد الاقصی کرد و شمار زیادی از عناصر یگان‌های ویژه را در این ایست‌های بازرسی مستقر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha