• پنجشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94062616632
  • منبع : مطبوعات

آیت‌الله رشاد درگذشت آیت‌الله خزعلی را تسلیت گفت

آیت‌الله رشاد درگذشت آیت‌الله خزعلی را تسلیت گفت

رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران، ارتحال عالم ربانی آیت‌الله حاج شیخ ابولقاسم خزعلی را به محضر رهبر فرهیخته و معظم انقلاب اسلامی تسلیت گفت.

رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران، ارتحال عالم ربانی آیت‌الله حاج شیخ ابولقاسم خزعلی را به محضر رهبر فرهیخته و معظم انقلاب اسلامی تسلیت گفت.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در متن پیام تسلیت آیت الله رشاد ریئس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران آمده است:

«حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای دام ظلّه الوارف.

زعیم حکیم امت و رهبر فرهیخته‌ی انقلاب اسلامی

سلام‌الله علیکم

ضایعه ارتحال عالم جلیل القدر، مفسر متضلع، انقلابی پیشکسوت،آیت‌الله حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی (قدّس سرّه)، موجب تالّم وتأسف عمیق گردید.

این روحانی ربانی که در روزگار ظلم و ظلمت ستمشاهی، حنجره خروشگر حوزه‌های علمیه و از یاران باوفای حضرت امام خمینی(ره) بشمار میرفت، مراتب عالی علمی را با محاسن وفضائل اخلاقی توأم ساخته بود ودر حیات سراسر حرکت و برکت خویش خدمات دینی اجتماعی گسترده‌ای را خاصه در عرصه¬ی احیای عیدالله الاکبر و دفاع از ولایت حضرت امیرالمؤمنین(ع) انجام داد.

جان جوشان آن عالم عظیم‌الشان در مشکات مشعشع کالبد برومندش، مصباح منوّری بود که از شجره مبارکه زیتونه محبت علوی(ع) مایه می‌گرفت و فراروی رهروان امامت و انقلاب را روشن می‌ساخت؛ او ازسرمایه‌های معنوی کشور محسوب می‌شد وفقدانش مصداق بارز ثُلمه بر پیکره‌ اسلام و مکتب اهل بیت(س) قلمداد می‌شود.

اینجانب این ضایعه‌ مولمه را، از سوی خود و اعضای محترم شورای حوزه‌های علمیه‌ استان تهران، مدیران، مدرسان و طلاب مدارس علمیه‌ی استان، به محضر مبارک حضرت بقیّهًْ الله (ارواحنا له الفداء) و حضرت مستطاب عالی و سایر مراجع تقلید، نیز حوزه‌های علمیه‌ شیعه(صانها الله عن الحدثان) و بیت مکرم آن راحل رستگار، تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای او رفعت رتبت، و برای آن زعیم حکیم سلامت و طول عمر توأم با توفیقات روزافزون، و برای وابستگان و دلبستگان آن مرحوم صبر و اجر مسئلت می کنم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha