• دوشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 94062314485
  • خبرنگار : 71451

سردار کارگر:«ناگفته‌های جنگ» همان افتخارات بیان نشده است

سردار کارگر:«ناگفته‌های جنگ» همان افتخارات بیان نشده است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس‌ معتقد است: نباید درصدد پاسخگویی به شبکه‌های ضد انقلاب در رابطه با طرح موضوع ناگفته‌های جنگ باشیم چون ناگفته‌های جنگ‌ همان افتخارات بازگو نشده دوران دفاع مقدس است که تاکنون کسی به آن نپرداخته است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس‌ معتقد است: نباید درصدد پاسخگویی به شبکه‌های ضد انقلاب در رابطه با طرح موضوع ناگفته‌های جنگ باشیم چون ناگفته‌های جنگ‌ همان افتخارات بازگو نشده دوران دفاع مقدس است که تاکنون کسی به آن نپرداخته است.

به گزارش خبرنگار سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا،سردار بهمن کارگر که در یک نشست خبری به مناسبت هفته دفاع‌مقدس سخن می‌گفت،افزود: کدام انسان عاقلی اسرار کشورش را بازگو خواهد کرد؟. به عنوان مثال مگر تا کنون شکست‌های جنگ جهانی بیان شده است؟

وی یادآور شد: پس از اینکه خبر مرتبط با غواص‌های عملیات کربلای 4 مطرح شد‌،رسانه‌های ضدانقلاب بسیار به آن پرداختند که همه برنامه‌هایشان دروغ بود‌.حسن عظمت فرماندهان،‌رزمندگان و مدیریت امام این بود که کمتر از 15 روز عملیات کربلای 5 طراحی و اجرا شد. این عملیات تکلیف جنگ را مشخص کرد. برای همین این دلیل نشود که اگر چیزی از سوی شبکه‌های ضدانقلاب بیان می‌شود ما درصدد پاسخگویی به آنها باشیم.

وی همچنین اظهار کرد:تاکید بر گفتمان امام و رهبری در حوزه دفاع مقدس‌ برای جلوگیری از گفتمان تعصبی‌،مجادله‌،محاکمه‌ یکدیگر‌، پرهیز از خرافه گرایی ‌، تحریف و غلو‌،توجه به این مساله که مسائل سیاسی امروز را به دوران دفاع‌مقدس ربط نداهیم‌،پرهیز از اختلافات میان سازمانی‌، جناح‌گرایی‌،‌اختلاف‌افکنی میان نظامیان و سیاسیون‌، تاکید بر توازن بیان نقش اقشار‌،اصناف و مذاهب،رعایت اعتدال و انصاف در بیان نقش اشخاص‌،مقابله با شبه‌افکنی‌ و تبیین سرانجام گروهک‌ها و سازمان‌های مخالف نظام انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس‌ از جمله ملاحظاتی هستند که رسانه‌ها باید به آن توجه داشته باشند چرا که سال گذشته متاسفانه برنامه‌ای از رسانه ملی پخش شد که موجب مکدر شدن خانواده‌های شهدا شد. البته این برنامه می‌توانست به شکل بهتری هم تولید و پخش شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از فعالان در بخش‌های هنری‌، ادبیات و سینما گفت: متاسفانه حق دفاع مقدس در این حوزه‌ها که نام بردم آنچنان که در شان دفاع مقدس باشد ادا نشده است. عزیزان فعال در این حوزه باید عنایت بیشتری به دفاع مقدس داشته باشند چرا که مردم خواهان دفاع مقدس و ارزش‌های آن هستند به عنوان مثال اگر بخواهم به صورت آماری بیان کنم با توجه به ظرفیت‌هایی که ایجاد کردیم سال گذشته پنج میلیون نفر از مناطق عملیاتی و نقاط یادمانی دفاع مقدس بازدید کرده‌اند که 50 درصدشان با خودروهای شخصی در این مناطق حضور یافته‌اند و علاوه بر این 80 درصد از آنها نیز شامل جوانان بودند.توجه دفاع مقدس به این دلیل مهم است که پیشرفت کشور در گروی آن است.

سردار کارگر در رابطه با شعاری که برای سی و پنجمین سالروز گرامیداشت هفته دفاع مقدس انتخاب شده است بیان کرد:سعی کرده‌ایم در طول سال یک شعار را برای دفاع مقدس انتخاب کنیم و آن شعار «ما می‌توانیم» است.

وی افزود:مطلبی که باید به آن توجه کنیم موضوع خاطره گویی رزمندگان است. خانواده‌های شهدا و رزمندگان باید خاطرات خود را بیان کنند تا بتوانیم دایره المعارف دفاع مقدس را تکمیل کنیم. در همین راستا توجه به موضوع کتاب در دفاع مقدس نیز مطرح است چه خوب است که خانواده‌ها در این هفته حداقل یک کتاب باموضوع دفاع مقدس تهیه کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین اعلام کرد:عملیات‌های دوران هشت سال دفاع مقدس در تمامی استان‌ها (هر استان یک عملیات) بازسازی می‌شود.

وی اظهار کرد:از روز 31 شهریور تا ششم مهرماه روزهای هفته دفاع‌مقدس به ترتیب روز «نیروهای مسلح، سلحشوری، پایمردی»،«روحانیت، علم و دانش‌پژوهی،سربازان»،«شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی»،«معنویت، زنان، خانواده و سلامت»،«دفاع همه جانبه، جوانان، پشتیبانی مردمی و اصناف»،«ولایتمداری، رزمندگان، جهادگران،‌آزادگان، پیش‌کسوتان»،«حدت ملی، بصیرت،دشمن‌شناسی و بیداری اسلامی و استکبارستیزی»،«فرماندهان، عزت مداران، حماسه‌آفرینان» نامگذاری شده است.

وی برگزاری رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور،تقدیر از سربازان نیروهای مسلح در سراسر کشور، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس با استفاده از دستاوردها و ابتکارات برای بیان نوآوری‌ها، رشادت‌ها و توان بالای رزمی توسط ارتش،برگزاری مراسم سالگرد شهادت فرماندهان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران،

برپایی نمایشگاه ویژه در آبادان به مناسبت بزرگداشت سالروز شکست حصر آبادان،بزرگداشت سالروز عملیات کمان 99، رونمایی از هفت عنوان کتاب به نام‌های (قهرمان جنگ، بر شانه‌های باران، بانوی چشم انتظار،هشت سال دفاع مقدس،دشمن در خاک، آخرین پرواز شاهین و دومین نبرد)،دیدار فرماندهان و مسئولین ارتش با خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان جنگ تحمیلی، بازسازی عملیات‌های دوران هشت سال دفاع مقدس در کلیه استان‌های کشور (هر استان یک عملیات)

برگزاری ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، دیدار و تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و خانواده‌های شهدا و غبارروبی مزارهای شهدا را از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس برشمرد.

وی بزرگداشت سربازان شهید،افتتاح و رونمایی از طرح‌ها، پروژه‌ها و دستاوردهای دفاعی کشور،برگزاری مراسم ویژه هفته دفاع مقدس برای کارکنان وزارت دفاع مقدس، رونمایی از سند حمایت سه میلیون نفری از مذاکرات مدنظر مقام معظم رهبری با رعایت حدود و خطوط قرمز نظام و منافع ملی،برگزاری مراسم عطرافشانی و گلباران 19000 گلزار مطهر شهدا در اولین پنج‌شنبه هفته دفاع مقدس در سراسر کشور،تجلیل از شهدای مدافعین حرم، برگزاری نشست در گرامیداشت شهدای اتباع خارجی در جنگ تحمیلی، به صدا درآمدن سوت قطارها ساعت 13:45 همزمان با شروع جنگ تحمیلی، تجلیل از خانواده شهدای سادات در باغ موزه دفاع مقدس و فرهنگسراها همزمان با عید غدیر، تجلیل از والدینی که تنها فرزند ذکور خود را در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تقدیم کرده‌اند، تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های شهدای ادیان توحیدی،تجلیل از بانوان پزشک و پرستاری که در خدمت به ایثارگران (شهدا، جانبازان، آزادگان) تلاش علمی و عملی برجسته داشته‌اند، معرفی چهره‌های ماندگار دوران دفاع مقدس به منظور معرفی ابعاد آموزنده زندگی سرداران، امیران، جهادگران و رزمندگان در قید حیات یگان‌های شهر تهران به منظور تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت،تدوین کتابچه معرفی 14هزار عنوان کتاب موجود در کتابخانه تخصصی موزه دفاع مقدس و توزیع آن در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی سراسر کشور ار هم از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس برشمرد.

سردار کارگر گفت: رونمایی از پنجمین نمایشگاه اسناد پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد، افتتاح پروژه یادمان مهندسی رزمی جنگ جهاد در بهشت زهرا (س)، دیدار با جانبازان دفاع مقدس در آسایشگاه‌ها، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع دفاع‌مقدس، چاپ و رونمایی از چهار عنوان کتاب ترجمه شده دفاع مقدس

تجهیز 20 مرکز و کتابخانه عمومی به کتاب‌های دفاع‌مقدس،تجلیل از روحانیت و بانوان موثر در دفاع مقدس به خصوص آن‌هایی که در امور پشتیبانی و دفاعی در دوران دفاع مقدس حضور چشمگیر داشته‌اند، مراسم تجدید میثاق بانوان با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و نثار گل به مرقد امام راحل،برگزاری اولین نشست ملی پژوهشگران عرصه زنان و دفاع مقدس،رونمایی از (جلد 4و5) مجموعه کتاب‌های «سیره‌شناسی شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی» مبتنی بر وصیت‌نامه شهدا با استناد به آیات قرآن، روایات و احادیث ائمه اطهار، برپایی نمایشگاه کتاب در مجلس شورای اسلامی،برگزاری نشست‌های تخصصی (با موضوعات پیگیری مسائل حقوقی و دیپلماسی پس از جنگ/ جانبازان و سیو سه سال درد و... ، رونمایی از یادمان‌های شهدای گمنامی که آماده بهره‌برداری هستند و تجهیز کتابخانه‌های استان تهران به کتب دفاع مقدس نیز از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha