• جمعه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94061308237
  • خبرنگار : 71129

درخواست سازمان ملل از اتحادیه اروپا برای پذیرش 200 هزار آواره دیگر

درخواست سازمان ملل از اتحادیه اروپا برای پذیرش 200 هزار آواره دیگر

کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید برنامه پذیرش و اسکان مجدد آوارگان برای کمک به افرادی است که از کشورهای جنگ زده خود می‌گریزند.

کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید برنامه پذیرش و اسکان مجدد آوارگان برای کمک به افرادی است که از کشورهای جنگ زده خود می‌گریزند.

به گزارش خبرگزاری دادنشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه گاردین، آنتونیو گوترس، کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل از اتحادیه اروپا خواست تا به عنوان بخشی از برنامه پذیرش و اسکان مجدد، 200 هزار آواره دیگر را بپذیرد.

وی گفت: اتحادیه اروپا با لحظه‌ای سرنوشت ساز روبروست و باید تمامی نیروهای خود را برای دستیابی به این هدف و از میان برداشتن بحران آوارگان بسیج کند.

اظهارنظرهای وی در حالی مطرح شده که دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس احتمالا قصد دارد تا برنامه‌های جدیدی را برای پذیرش هزاران تن دیگر از آوارگان سوری در انگلستان اجرایی کند.

گوترس در بیانیه‌ای گفت: اروپا نمی‌تواند با رویکرد کنونی خود در قبال آوارگان به این بحران پاسخ دهد و نباید انتظار داشته باشیم که یک کشور تمامی بار این مسئولیت را بر دوش بکشد. تنها راه حل این مشکل همکاری تمامی کشورهای عضو و مسئولیت پذیری و همبستگی آنهاست.

کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل ادامه داد:‌ افرادی که از کشورهای جنگ زده خود گریخته‌اند به دنبال مکانی امن برای سکونت هستند و ما باید این امنیت را برای آنها فراهم کنیم.

در همین حال وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است امروز جمعه درباره بحران آوارگان در قاره اروپا به گفت‌وگو بپردازند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا قرار است طی چند روز آینده برنامه‌ای را برای استقرار حداقل 120 هزار آواره دیگر رونمایی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha