• پنجشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94061207847
  • خبرنگار : 71477

تصویر کودک سوری غرق شده وجدان جهان را به درد آورد

تصویر کودک سوری غرق شده وجدان جهان را به درد آورد

در سایه رنج و مشقت آوارگانی که در تلاش برای عبور از دریا از سواحل ترکیه به جزایر یونان هستند عکس منتشر شده از یک کودک سوری غرق شده در دریا موجب خشم گسترده در جهان شده است.

در سایه رنج و مشقت آوارگانی که در تلاش برای عبور از دریا از سواحل ترکیه به جزایر یونان هستند عکس منتشر شده از یک کودک سوری غرق شده در دریا موجب خشم گسترده در جهان شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، انتشار تصویر این کودک سوری که امواج دریا جسد وی را به ساحل آورده بود خشم و ناراحتی گسترده‌ای را در میان افکار عمومی جهان به وجود آورد.

در این تصویر کودک سوری که یک لباس قرمز و شلوار آبی بر تن دارد با صورت بر روی شن‌های ساحل افتاده است نشان دهنده دردها و رنج‌های آوارگانی است که تلاش می‌کنند تا از طریق عبور از دریا و سواحل ترکیه به جزایر یونان برسند. برخی از فعالان در تحلیل این عکس نوشته‌اند این تصویر نشان دهنده شکست جامعه بین الملل در سوریه است و به نوعی هشدار برای رهبران اروپا به شمار می‌آید.

روزنامه ایندیپندنت نیز نوشت: اگر تصویر این کودک موضع کشورهای اروپایی را در قبال آوارگان تغییر ندهد پس چه چیزی آن را تغییر می‌دهد.

براساس گزارش‌های منتشر شده کودک غرق شده به همراه برادر و پدر و مادرش در این سفر پر خطر برای رسیدن به یک مکان امن تلاش می‌کردند. این کودک یکی از شانزده آواره‌ای است که در نزدیکی سواحل ترکیه غرق شده‌اند.

منابع رسانه‌ای ترکیه‌ای اظهار داشتند، نام این کودک سوری "ایلان کردی" است و سه سال داشته است.

این منابع همچنین گفتند: برادر پنج ساله ایلان نیز غرق شده است اما هنوز جسد پدر و مادر این کودک پیدا نشده است. گفته شده است که این کودک از کردهای کوبانی سوریه است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که حداقل 12 پناهجو هنگام سفر از ترکیه به یونان خفه شده‌اند.

سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید ناوهای این سازمان امدادرسان، با کمک نیروی دریایی ایتالیا 1200 پناهجو را از سواحل لیبی نجات داده‌اند.

در همین حال بیش از 4000 مهاجر و پناهجو از شبانه‌روز گذشته وارد یونان شده‌اند.

در اتریش، پلیس این کشور 24 تبعه افغانستان را که در کامیونی سرپوشیده و بدون جریان هوا بودند، نجات داده و گفته است این افراد در شرف خفگی بودند.

این در حالی است که صدها پناهجو در مجارستان برای دومین روز متوالی به تصمیم مقام‌های این کشور برای جلوگیری از سفر آنها به آلمان و سایر کشورهای اروپایی اعتراض کردند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا هنوز برای اجرای یک سیاست واحد در قبال این پناهجویان اشتراک نظر ندارند.

ایتالیا و یونان از حجم بالای پناهجویان ورودی به خاک خود شکایت کرده‌اند.

در تحولی جدید، به دنبال درخواست دولت آلمان، در مرزهای ایتالیا و اتریش از این پس کنترل‌های مرزی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha