• جمعه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94061308063
  • خبرنگار : 71129

آمریکا برای پذیرش آوارگان سوری بیشتر، تحت فشار است

آمریکا برای پذیرش آوارگان سوری بیشتر، تحت فشار است

درحالی که جهان شاهد غرق شدن آوارگان بیشتری در آبهای بین المللی است، ایالات متحده برای کمک بیشتر به قربانیان جنگ داخلی سوریه و پذیرش آنها تحت فشار قرار گرفته است.

درحالی که جهان شاهد غرق شدن آوارگان بیشتری در آبهای بین المللی است، ایالات متحده برای کمک بیشتر به قربانیان جنگ داخلی سوریه و پذیرش آنها تحت فشار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، از آغاز جنگ داخلی در سوریه در 2011 کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل اعلام کرده که 17 هزار سوری برای اسکان در ایالات متحده درخواست داده‌اند در حالی که تا پایان ماه جاری میلادی تنها 1800 تن از این افراد در آمریکا مستقر خواهند شد.

با وجود آنکه آمریکا جهان را به پذیرش و اسکان حجم گسترده‌ای از این آوارگان ترغیب کرده است اما مدافعان آوارگان سوری هشدار داده‌اند که واشنگتن خود کمک زیادی برای اسکان این آوارگان نکرده است.

آمریکا قول داده در صورت توان آوارگان سوری بیشتری را بپذیرد اما این آوارگان با بازرسی‌های مکرر و طولانی امنیت آمریکا مواجه هستند.

لری یونگ، یکی از مقام‌های مسئول اسکان کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل گفت:‌ آمریکا برای پروسه اسکان مجدد آوارگان سوری در ایالات متحده به شدت فعال است اما این روند آنچنان که باید سریع صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: ‌در سالهای اخیر اقدامات امنیتی گسترده‌ای برای روند اسکان وانتقال آوارگان سوری به خاک آمریکا صورت گرفته است. در گذشته این روند 9 تا 12 ماه طول می‌کشید اما هم اکنون از 18 ماه فراتر می‌رود. انتظار طولانی مدت برای آوارگانی که از جنگ گریخته‌اند بسیار طاقت فرسا است.

دیوید میلیبند، رئیس کمیته جهانی "امداد و نجات" نیز گفت: سال گذشته میلادی ما 20 میلیون آواره در سراسر جهان داشتیم که البته تنها 150 هزار تن از آنها در کشورهای ثروتمندتر و 70 هزار تن آنها در آمریکا مستقر شده‌اند. بسیاری از آوارگان سوری هم اکنون در اردوگاه‌های آوارگان در ترکیه، اردن، لبنان و کردستان عراق ساکن هستند.

آمریکا که یکی از کشورهایی است که موافقت کرده تا آوارگان سوری را بپذیرد، روند بررسی و نظارت ورود آنها را به خاک ایالات متحده برای مطمئن شدن از این مسئله که در میان این آوارگان افراط گرایان نیز نباشند، شدیدتر کرده است به طوری که مقام‌های امنیتی آمریکا پیش از پذیرش آوارگان سوری و سایر مهاجران از خاورمیانه به منطقه سفر کرده و با خانواده‌های آوارگان مصاحبه می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha