• شنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94053117545
  • منبع : مطبوعات

سید‌رضا اکرمی:

سازمان‌های بین‌المللی با حمایت از تروریسم خود را شرمنده تاریخ کردند

سازمان‌های بین‌المللی با حمایت از تروریسم خود را شرمنده تاریخ کردند

مشاور عالی وزیر کشور با بیان این‌که «سازمان‌های بین‌المللی که از کشورهای قربانی تروریسم حمایت می‌کنند بیشتر سازمان‌های دولتی هستند تا سازمان‌های بین‌المللی»، گفت: آن‌ها کارنامه نامناسبی از خود به یادگار گذاردند و در مورد کشورهای قربانی تروریسم نه تنها هیچ کار مثبتی انجام ندادند بلکه خود را شرمنده تاریخ کردند.

مشاور عالی وزیر کشور با بیان این‌که «سازمان‌های بین‌المللی که از کشورهای قربانی تروریسم حمایت می‌کنند بیشتر سازمان‌های دولتی هستند تا سازمان‌های بین‌المللی»، گفت: آن‌ها کارنامه نامناسبی از خود به یادگار گذاردند و در مورد کشورهای قربانی تروریسم نه تنها هیچ کار مثبتی انجام ندادند بلکه خود را شرمنده تاریخ کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سید‌رضا اکرمی به دلایل بروز پدیده تروریسم در منطقه و افزایش آن اشاره و اظهار کرد: ترور همواره در طول تاریخ به اشکال مختلف وجود داشته و از آن به عنوان عاملی برای ترساندن قدرتمندان و جلوگیری از اعمال قدرت آن‌ها استفاده شده است.

وی در ادامه با بیان این‌که «تروریسم هم‌چنین می‌تواند برای قدرت‌نمایی برخی نیز مورد استفاده قرار گیرد»، خاطرنشان کرد: جهل، عطش قدرت، تبلیغات ناروا و سیاست تفرقه‌افکنی هم می‌تواند از دیگر عوامل بروز این پدیده باشد.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران گروهی به نام فرقان به دلیل کج‌فهمی و بی‌اطلاعی از مبانی اسلام ناب محمدی، سیاست داخلی و خارجی، احساسات کاذب و عدم کنترل آن‌ها از جهت ایدئولوژی و سلاح روی کار آمدند و سپس منافقین به دلیل سهم‌خواهی از جمهوری اسلامی و ناکامی در مراکز قدرت چون ریاست‌جمهوری و مجلس و مخالفت با ولایت فقیه به انفجار و ترور روی آوردند و به صدام متصل شده و مزدور صدام، فرانسه و آمریکا شدند.

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر این‌که «ترور اقدامی غیرانسانی و ناپسند است»، یادآور شد: تروریسم همواره اقدامی از روی بی‌منطقی و ناکامی است. حال باید تجربه تاریخ را بنگریم که تا چه حدی تروریست‌ها موفق بودند. عقل و تجربه و دین می‌گوید با استدلال، اخلاق و انصاف و در هنگام ضرورت مرد و مردانه در میدان جنگ حاضر شوید نه با ترور کور و انفجار و انتحار جاهلانه.

وی در ادامه به نقش کشورهای غربی در حمایت از گروه‌های تروریستی علیه ایران اشاره و تصریح کرد: از سال 1357 به بعد شاهد بودیم که برخی کشورهای غربی با جمهوری اسلامی مخالفت کردند و از مخالفان در رسانه‌ها دفاع و به آن‌ها کمک مالی کردند و حتی در جنگ هشت ساله عراق علیه کشورمان با حمایت‌های سیاسی و اقتصادی از آن‌ها و دادن سلاح و اطلاعات و آموزش علیه این انقلاب نوپا به پا خاستند و صد‌البته هم زیان دیدند و زیان رساندند و پشیمان شدند. البته عطش قدرت، نداشتن اخلاق انسانی و بی‌توجهی به تجربه تاریخی در غرب و در بین جوامع، قطعا چنین پیامدهایی را برای آن‌ها به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: اگر علم، آگاهی، اطلاعات و اخبار در همه موضوعات از جمله تروریسم از ایمان، اخلاق و انصاف و تجربه فاصله بگیرد، انسان را موجودی تماشاگر و بی‌تفاوت می‌سازد و اگر انسانی مزدور باشد، او را ترسو بار می‌آورد. بدین جهت سالار شهیدان امام حسین علیه‌السلام می‌فرماید: «علم و اعتقاد باید همراه با هم باشند وگرنه در جدایی آتش‌سوزی به وجود می‌آورند» لذا دانش بدون ایمان، همان مصالح و مواد گناهان از جمله حمایت و تماشاگری ترورها خواهد بود.

رئیس شورای فرهنگی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران به نقش برخی از کشورهای منطقه در حمایت از جریان‌های تکفیری و افراطی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران کانون آزمایش‌های کشورهای منطقه شده است آن‌چنان‌که عراق بدون دلیل و به صورت باورنکردنی به ایران حمله می‌کند و هشت سال جنگ را بر ما تحمیل می‌سازد. عربستان، کویت و امارات هم از آن دفاع می‌کنند و البته بعدها کویت سیلی محکمی از عراق دریافت کرد و اینک این کشورها به جان سوریه افتاده‌اند و ترکیه نیز که از همه بدتر شده و داستان جریان تکفیری را به دستور آمریکا و اروپا به وجود آوردند و اکنون خود مصداق این جمله هستند که «چاه‌کن در چاه می‌ماند» البته سکوت برخی هم از روی بی‌ایمانی، بداخلاقی و بی‌غیرتی است.

وی افزود: دشمنان روزی جنگ شیعه و سنی، روزی جنگ عرب و عجم و روز دیگر ایران‌هراسی را به راه انداختند. آن‌ها با تبلیغات رسانه‌ای در جهان موضوع ایران‌هراسی را آن‌چنان مسلّم و قطعی کردند که در نتیجه آن اجماعی در سازمان ملل ایجاد و قطعنامه‌هایی علیه ایران تصویب کردند و تحریم‌های ظالمانه را رقم زدند.

وی افزود: آن‌ها سپس قصه داعش را طراحی کردند که بعد از سوریه و عراق به سمت ایران حرکت کنند و ائتلاف ضدداعش را در منطقه به راه انداختند و اکنون که برخی از این کشورها بیدار شده و برخی داعشی‌ها هم در تونس، عربستان و ترکیه علیه این کشورها ترور و انتحار ایجاد کردند، در صدد مهار آن برآمدند.

اکرمی با اشاره به برگزاری دومین کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور که قرار است نهم و دهم شهریور‌ماه در تهران برگزار شود، گفت: در کنگره‌هایی که برای پرداختن به چنین مسائلی برگزار می‌شود باید «قدرت‌طلبی و منطق قدرت و عطش آن» محکوم شود و دموکراسی و رسیدن هر کس به حقوقش مورد توجه قرار گیرد علاوه بر آن دعوت به خیر و موضوع امر به معروف و نهی از منکر، فریضه‌ای مقبول و مطلوب واقع شود تا زمینه ترور و تباهی از بین برود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha