• دوشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۴ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 94042915319
  • منبع : نمایندگی گیلان

کشف و ضبط 27 گرده کاتین توسکا و ممرز در صومعه‌سرا

کشف و ضبط 27 گرده کاتین توسکا و ممرز در صومعه‌سرا

ایسنا/گیلان رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری صومعه‌سرا از کشف 70 کیسه ذغال به میزان 105کیلوگرم در صومعه‌سرا خبر داد.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری صومعه‌سرا از کشف 70 کیسه ذغال به میزان 105کیلوگرم در صومعه‌سرا خبر داد.

جمشید نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، با بیان اینکه قطع درختان و حمل بدون اخذ پروانه جرم محسوب می‌شود، اظهار کرد: براساس ماده 48 قانون حفاظت بهره‌برداری از جنگل‌ها، قطع و حمل هرگونه چوب بدون پروانه جرم محسوب شده و با متخلفین و متصرفین مطابق قانون برخورد می‌شود.

وی به چوب‌های مکشوفه از ابتدای تیرماه تاکنون در صومعه‌سرا اشاره کرد و افزود: مامورین گشت مراقبت اداره منابع‌طبیعی صومعه‌سرا در حین گشت‌زنی در روزهای اخیر موفق به کشف و ضبط 27 گرده کاتین توسکا و ممرز به حجم 1.77 مترمکعب شدند.

نعمتی با بیان اینکه دو دستگاه نیسان حامل چوب قاچاق در این خصوص متوقف شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا سه نفر دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

وی منطقه کشف چوب‌های قاچاق را در حوزه ضیابر دانست و عنوان کرد: قطع درختان و قاچاق چوب از عوامل تخریب عرصه‌های طبیعی محسوب می‌شود و برای حفظ این عرصه‌های طبیعی از شهروندان درخواست می‌شود که با مشاهده هرگونه تخریب و تصرف مراتب را سریعا اطلاع دهند و اداره منابع طبیعی را در نگهداری این ثروت‌های خدادادی یاری کنند.

نعمتی همچنین از کشف و ضبط 70 کیسه ذغال به میزان 105کیلوگرم در صومعه‌سرا خبر داد و تصریح کرد: براساس گزارشات مردمی و اخذ دستور قضایی 70 کیسه ذغال در یک منزل مسکونی در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری صومعه‌سرا در پایان اظهار کرد: در این خصوص دو نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مقامات قضایی ارجاع داده شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha