• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071411257
  • خبرنگار : 50040

یادواره شهید «محمدرضا نشرودگل» در خبرگزاری ایسنا برگزار شد

یادواره شهید «محمدرضا نشرودگل» در خبرگزاری ایسنا برگزار شد

ایسنا/گیلان هفتمین یادواره شهدای رسانه استان با محوریت شهید «محمدرضا نشرودگل» در دفتر خبرگزاری ایسنای گیلان برگزار شد.

سرهنگ مهدی پارسا امروز، ۱۴ مهرماه در یادواره شهید رسانه گیلان، شهید «محمدرضا نشرودگل» که به میزبانی خبرگزاری ایسنا برگزار شد، استان گیلان را دارای هفت شهید رسانه دانست و اظهار کرد: سازمان بسیج رسانه استان از سال گذشته بنای یادواره شهدای رسانه استان را گذاشت.

وی با بیان اینکه دومین یادواره هفت شهید رسانه استان را به میزبانی هفت خبرگزاری، پایگاه خبری و نشریه همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز کردیم، افزود: شهیدان میرزا کوچک جنگلی، ابوالقاسم اخوان، سید محمدرضا ثابت قدم، سید محمد اسحاقی، سید اسماعیل سیرت نیا، حامد کوچک زاده و محمدرضا نشرودگل، شهدای رسانه استان هستند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را یکی از وظایف شرعی و ملی ما دانست و تصریح کرد: هرچقدر فرهنگ ایثار و شهادت در نسل فعلی و نسل های آینده جاری و سازی باشد، بقا و قوام نظام اسلامی را بیمه خواهد کرد.

پارسا ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت را زمینه ساز ظهور دانست و تاکید کرد: برگزاری یادواره شهدای رسانه به میزبانی رسانه های استان برگرفته از فرهنگ روضه های خانگی است و امیدواریم با معطر کردن فضای جامعه به عطر شهدا، دین خودمان را ادا کنیم.

وی با اشاره به شهادت سید مقاومت، شهید سید حسن نصرالله، از دست دادن این شخصیت بزرگ را یک ضایعه برای جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: آثار جبران ناپذیر فقدان این دلیرمرد جبهه مقاومت بعدها بیشتر درک می شود.

رئیس بسیج رسانه گیلان تاریخ پر فراز و نشیب اسلام را مملو از ریزش ها و رویش ها دانست و یادآور شد: پرچم اسلام به برکت خون مطهر شهدا همواره برافراشته مانده است.

پارسا با بیان اینکه اسرائیل با جنایت های خودش در طول یک سال گذشته نشان داده برای بقا می جنگد، گفت: رژیم صهیونیستی می داند که اگر دست به چنین جنایت هایی نزند، خیلی زودتر از بین می رود و لذا دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و رو به زوال است.

شهید یک رسانه الهی است

حجت الاسلام والمسلمین بهمن رضایی، مدرس و پژوهشگر علوم دینی نیز، سخن گفتن از شهید و شهادت را سخت و دشوار دانست و عنوان کرد: مقام و جایگاه شهید آنقدر بالاست که عقل بشر به آن دسترسی ندارد.

وی شهادت را بهترین نقطه در زندگی انسان دانست و افزود: هدف اصلی آفرینش رسیدن به کمال است و زمانی بالاترین نقطه کمال برای انسان محقق می شود که شهادت برای او رقم بخورد.

این فعال فرهنگی شهید را یک رسانه الهی دانست و گفت: اگر آنگونه که خدا از ما خواسته زندگی کنیم و به مقام بندگی و عبودیت برسیم، عاقبت ما ختم به شهادت می شود.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه شهید سلیمانی شرط شهید شدن را شهید بودن و شهیدوار زیستن دانست، عنوان کرد: شهید بالاترین سرمایه خودش را در راه اعتلای بالاترین ارزش های انسانی فدا می کند و مصداق «ولا تحۡسبن ٱلذین قتلوا فی سبیل ٱلله أمۡوتۢا» می شود.

مدیریت مرگ با شهادت

پونه نیکوی، سردبیر ایسنای گیلان نیز، دفاع مقدس ما را جلوه ای از کربلا و عاشورا دانست و بیان کرد: اگرچه امروز صحنه های تلخی در غزه رقم می خورد، اما به برکت فرهنگ عاشورا، شاهد مقاومت مردم و تحقق ارزش های والای انسانی هستیم.

وی با بیان اینکه انسان های بزرگ و الهی با شهادت مرگ خودشان را مدیریت می کنند، ادامه داد: شهدا با شهادت نامیرا می شوند، زیرا در مسیر سبز عاشورا قرار گرفته اند.

سردبیر ایسنای گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید طهرانی مقدم به عنوان پدر موشکی ایران، تاکید کرد: به برکت تلاش های جوانمردان و دلیران بزرگی همچون شهید طهرانی مقدم امروز در دنیا دژ مستحکمی از سرافرازی و اقتدار گرد ایران می بینیم.

نیکوی شهید را سالک راه حق دانست و خاطرنشان کرد: انسان سالک آگاهی دارد و یکی از ویژگی های شهدا نیز آگاهی و با خبر بودن است، زیرا شهید با آگاهی، مرگ خودش را مدیریت می کند.

به گزارش ایسنا، در این نشست معنوی که با حضور معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان و خبرنگاران ایسنا برگزار شد، علی اصلی به مداحی پرداخت.

شهید «محمدرضا نشرودگل» در سال ۱۳۳۳ در شهرستان رشت در خانواده‌ای مذهبی متولد شد و در خرداد ۱۳۵۲ در همین شهرستان پس از دیپلم جهت دوره کاردانی وارد دانشکده و سپس در صدا و سیمای مرکز استان مشغول به فعالیت شد. وی علاوه بر فعالیت های چشمگیر در دوران انقلاب اسلامی، در دوران جنگ تحمیلی به صفوف رزمندگان اسلام پیوست و پس از گذشت بیش از یک سال در جبهه‌ها سرانجام در تاریخ ۶ فروردین ماه سال ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین در منطقه رقابیه عراق به شهادت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha