• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071410675
  • خبرنگار : 50646

رئیس اداره محیط زیست آستارا خبر داد

شکارچیان متخلف در دام قانون

شکارچیان متخلف در دام قانون

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مرزی آستارا با اشاره به کشف و ضبط ۷ قبضه اسلحه شکاری، گفت: متخلفین شکار و صید غیرمجاز در این شهرستان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

محمدرضا سلامی ریک امروز ۱۴ مهرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا طی سه ماموریت جداگانه با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی تعداد هفت قبضه اسلحه شکاری از متخلفین در مناطق و زیستگاه‌های این شهرستان کشف و ضبط کردند، اظهار کرد: از این تعداد سه قبضه غیر مجاز و چهار قبضه مجاز است.

وی افزود: علاوه بر توقیف سلاح شکاری لاشه ۹ پرنده بلدرچین و یلوه نیز از متخلفین کشف و شکارچیان غیر مجاز با تشکیل پرونده به مرجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا درباره جزئیات دستگیری دو شکارچی متخلف که به صورت غیر مجاز اقدام به صید و شکار بلدرچین کرده بودند، خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست آستارا در حین گشت زنی در مناطق تحت مدیریت این شهرستان‌ با دو متخلف شکار برخورد کرده که به صورت غیرمجاز اقدام به صید و شکار پرنده وحشی بلدرچین و یلوه کرده بودند که با همکاری ماموران پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی موفق به توقیف ادوات شکار و لاشه پرندگان آنها شدند.

سلامی ریک گفت: از این افراد دو قبضه شکاری ، ۹ قطعه لاشه پرنده، کشف شد و پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا با تقدیر از همکاری ماموران نیروی انتظامی، با اشاره به ممنوعیت هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان و سایر گونه‌های حیات وحش در استان، از عموم شهروندان به ویژه کشاورزان و دامداران خواست با توجه به فصل لانه گذاری پرندگان به ویژه گونه بلدرچین، هرگونه تخلف اعم از شکار و زنده گیری پرندگان و سایر گونه‌های حیات وحش را با شماره تلفن ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

وی افزود: بلدرچین شناخته‌ شده‌ترین گونه راسته ماکیان‌سانان است که جثه‌ای کوچک و خپلی دارند و زندگی بر روی زمین را ترجیح می‌دهند؛ از دانه‌ها و نیز حشرات و دیگر جنبندگان کوچک تغذیه می‌کنند و بر روی زمین لانه می‌سازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha