• پنجشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۴ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94042513919
  • خبرنگار : 71461

یک کارشناس مهدویت:

در نماز عید فطر مقصدها و هدف‌ها یکی می‌شود

در نماز عید فطر مقصدها و هدف‌ها یکی می‌شود

یک کارشناس مهدویت گفت: نماز عید فطر عظیم‌ترین، سنگین‌ترین و باشکوه‌ترین اجتماع خوبان است.

یک کارشناس مهدویت گفت: نماز عید فطر عظیم‌ترین، سنگین‌ترین و باشکوه‌ترین اجتماع خوبان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «روز عید فطر روز رحمت و عنایات خاص خداوند است» اظهار کرد: خداوند در روز عید فطر یک عنایت خاص و ویژه‌ای به بندگان خود دارد. آنچه که در عید فطر مستحب است این است که انسان عیدش را با زیارت امام حسین (ع) آغاز کند.

وی گفت: کسی که یک ماه روزه گرفته و به نوعی بندگی خداوند را کرده است مستحب است افطار خود را با تربت امام حسین (ع) آغاز کند و این خودش یک پیوند است بین امام و امت. غسل کردن یکی دیگر از اعمال این روز است که سبب می‌شود انسان از گناهانی که انجام داده است پاک شود و نشانه توجه به خداوند متعال است. این روز، روز قبولی اعمال و بخشش بندگان از سوی خداوند متعال است.

این کارشناس مهدویت با بیان این‌که «در این روز بندگان نتیجه اعمال خوب خود را می‌گیرند» تصریح کرد: زیبایی عید فطر در این است که بعد از یک ماه روزه‌داری چون زندگی انسان‌ها خدایی شده بندگان صفت خدایی هم پیدا می‌کنند. همچنین در این روز خالق توجه ویژه‌ای به مخلوق دارد.

کفیل یادآور شد: ما گاهی در عباداتی که داریم یک طرفه عمل می‌کنیم یا فقط نماز می‌خوانیم و یا فردی فقط اطعام می‌کند. زیبایی عید فطر در این است که انسان خالق را می‌بیند و در عین حال مخلوق را هم کمک می‌کند. عید فطر ما نباید خلاصه در فطریه و زکات و صدقه شود. به نوعی این ماه و این روز الهی را باید به تمام سال نسبت بدهیم و همواره وجودی الهی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌گوییم این روز، روز بخشیدن الهی است ما هم علاوه بر کمک و انفاق و دستگیری در وجودمان باید رحمت الهی را داشته باشیم. یعنی در این روز و تمام روزها بخشش و رحمت را در خود تقویت کنیم و کینه‌ها، بغض‌ها، حسدها، اختلافات و دورویی‌ها را از دلمان بیرون کنیم. زیبایی عید فطر در یک دل و یکرنگ شدن است.

این کارشناس مهدویت عنوان کرد: این روز بهترین روز برای رسیدن به شعار سال که سال همدلی و هم زبانی است محسوب می‌شود. آنهایی که وجودشان همدل و همزبان نیست اکنون زمان خوبی است که تمام کینه‌ها و اختلافات و دورویی‌ها از بین برود. ما که یک ماه خدا خدا کرده‌ایم اکنون باید دلمان را چون خدا پاک کنیم.

کفیل گفت: زیبایی نماز عیدفطر در با هم بودن است و در این روز انسان‌ها با هر روحیه و اخلاقی به سمت نماز عید فطر که عظیم‌ترین، سنگین‌ترین و باشکوه‌ترین اجتماع خوبان است حرکت می‌کنند و حال که تمام صف‌ها، هدف‌ها و مقصدها یکی می‌شود و خدا به همه توجه می‌کند بهتر است ما هم نسبت به هم توجه کنیم و وجودمان یک رنگ و باصفا باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha