• شنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۴ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 94042010820
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان تاکید کرد:

ضرورت دسترسی کتابخانه‌ها و مراکز دانشگاهی و پژوهشی به فرهنگ‌نامه شهدا

استاندار سمنان گفت: باید فرهنگ‌نامه شهدا در کتابخانه‌ها،دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقی و پژوهشی به عنوان یک سرمایه بزرگ در دسترس محققین و پژوهشگران قرار گیرد .

استاندار سمنان گفت: باید فرهنگ‌نامه شهدا در کتابخانه‌ها،دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقی و پژوهشی به عنوان یک سرمایه بزرگ در دسترس محققین و پژوهشگران قرار گیرد .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،منطقه سمنان، محمد وکیلی در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره 3000 شهید استان کهبا حضور استاندار سمنان، سردار شاهچراغی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) و جمعی از مدیران استان در سالن غدیر استانداری برگزار شد با اشاره به برپایی مناسب کنگره 3000 شهید استان بر جاری و ساری بودن فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت در سطح استان سمنان تاکید کرد.

وی گفت: کار برای برگزاری شایسته کنگره شهیدان، کاری توأم با عشق و معنویت و اثری با خلوص نیت بود که در این راستا اقدامات و فعالیتهای خوبی برای زنده نگه‌داشتن آثار شهیدان انجام پذیرفته که همچنان باید ادامه یابد .

استاندار سمنان گفت: آنچه برای شهیدان انجام پذیرفته، شناسنامه و هویت ما تلقی می‌شود و آثار 3000 شهید در استان به عنوان یک اصل، الگو و نماد باید در استان حفظ و حراست شود و با ترویج این آثار همواره یاد و خاطره شهدا را باید زنده نگه‌داریم .

وی افزود: باید فرهنگ‌نامه شهدا در کتابخانه‌ها ، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقی و پژوهشی به عنوان یک سرمایه بزرگ در دسترس محققین و پژوهشگران قرار گیرد

وکیلی همچنین بر ادامه جمع‌آوری آثار شهدا،استمرار برگزاری یادواره‌های شهیدان در شهرها و روستاهای این استان با هدف زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا ، ترویج فرهنگ شهید برای نسلهای جوان،پیگیری در خصوص مستند سازی فعالیت‌های انجام پذیرفته تاکید کرد .

استاندار سمنان همچنین از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان بعنوان محور برگزاری کنگره شهیدان ،ائمه جمعه،فرمانداران،بخشداران،شهرداران ، مدیران دستگاه‌های اجرایی،ائمه جماعت و روحانیت،سپاه،ارتش و بسیج،جهادسازندگی،بنیاد شهید،دانشگاهها،آموزش و پرورش ، صدا و سیما ، رسانه ها و همه کسانی که در برگزاری باشکوه این رخداد بزرگ فرهنگی نقش داشتند ، تقدیر کرد و گفت: جا دارد به ویزه از حضور گرم و صمیمی اقشار مختلف مردم به عنوان پشتوانه اصلی این کنگره و خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان به عنوان سرمایه های اصلی کنگره شهدا تجلیل و قدردانی کنیم .

در این جلسه همچنین سردار شاهچراغی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج ) استان و سرهنگ فریدون رئیس ستاد کنگره 3000 شهید استان گزارشی از فعالیتها و اقدامات انجام شده و برنامه های آینده کنگره را ارائه دادند .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha