• دوشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94032514499
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون ستاد اقامه نماز خبر داد

آغاز دوره آموزش‌ یاوران نماز بعد از ماه مبارک رمضان

آغاز دوره آموزش‌ یاوران نماز بعد از ماه مبارک رمضان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد اقامه نماز کشور از آغاز دوره آموزش‌های یاوران نماز بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: پس از دوره نیز با چاپ و توزیع نشریاتی آموزش‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد اقامه نماز کشور از آغاز دوره آموزش‌های یاوران نماز بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: پس از دوره نیز با چاپ و توزیع نشریاتی آموزش‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، سیدعلی منیری در همایش یاوران نماز خراسان جنوبی، گفت: آموزش‌های ستاد اقامه نماز به یاوران نماز به دو بخش نمازشناسی و دعوت به نماز تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی سخن از نمازشناسی می‌گوییم مقصود گوهر این عبادت است که برای کودک تا پژوهشگر بزرگ حوزه هر روز درس‌های جدیدی دارد که می‌توان از آن درس‌های بسیاری گرفت.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: محور دوم، راه‌ها و شیوه‌های مؤثر دعوت به نماز است که در این زمینه نیز باید تلاش‌های بیشتری داشته باشیم و در وهله اول نیز هر فرد باید دعوت به نماز را از خانواده و اهل خویش آغاز کند که توصیه قرآن نیز بر شروع فعالیت‌های فرهنگی از خانواده است.

منیری با اشاره به رونق مساجد در خراسان جنوبی، تصریح کرد: با این وجود وقتی آسیب‌شناسانه به مسائل نگاه می‌کنیم متأسفانه حضور طیف جوان در مساجد کمرنگ است که در این باره باید دلایل را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: وقتی می‌بینیم در مساجد پدر و مادر حضور دارند اما فرزندان حضورشان در مسجد کمرنگ است از والدین دلیل را می‌پرسیم و آنان پاسخ می‌دهند از فرزندانمان درخواست می‌کنیم تا در مسجد حضور داشته باشد اما او نمی‌پذیرد که این مسئله نشان می‌دهد که والدین نمی‌توانند با زبان قابل درک برای جوانان با او ارتباط برقرار کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: در زمینه فعالیت‌های مرتبط با نماز مشکل فعلی بحث اقامه نماز است یعنی اینکه افراد علاوه بر اینکه نماز خودشان برای آنها اهمیت دارد، تلاش کنند موانع نماز اول وقت و در مسجد را از سر راه بردارند.

منیری اظهار کرد: فعالیت‌های ما در زمینه نماز باید به‌گونه‌ای باشد که حق نماز را ادا کند و برای موفقیت در این عرصه باید اول نماز باور باشیم که اسوه و مصداق نماز باوری امام(ره) است که کنفرانس با رسانه‌های مختلف جهان را به خاطر نماز اول وقت تعطیل کرد.

وی با اشاره به این‌که «در هیچ کجای دنیا فعالیت‌های مؤثر بدون کار تشکیلاتی پیش نرفته است» ادامه داد: کار تشکیلاتی یعنی کار منظم، دارای برنامه و تقسیم شده و هدف ما نیز این است که هسته‌های یاوران نماز تبدیل به تشکیلاتی در زمینه کار فرهنگی مهم یعنی اقامه نماز شود.

فعالیت بیش از 80 یاور نماز در استان

حجت‌الاسلام کمیلی، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی نیز در این همایش اظهار کرد: در هر شهرستان خراسان جنوبی 8 یاور نماز،4 خواهر و 4 برادر فعالیت می‌کنند و در مجموع بیش از 80 یاور نماز در استان فعالیت فرهنگی دارند.

وی یادآور شد: مسئله نماز 114 مرتبه و کلمه نماز و مشتقات آن قریب هزار بار در قرآن تکرار شده و یک ششم آیات قرآن نیز مربوط به این فریضه است که نشان از اهمیت این عبادت فردی و اجتماعی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha