• سه‌شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94022917151
  • خبرنگار : 71293

جعفری تشریح کرد

مهمترین برنامه‌های سیزدهمین جشنواره امام رضا(ع)

مهمترین برنامه‌های سیزدهمین جشنواره امام رضا(ع)

دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) بر استفاده از ظرفیت جشنواره امام رضا(ع) برای معرفی اسلام ناب با توجه به شرایط منطقه تاکید کرد.

دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) بر استفاده از ظرفیت جشنواره امام رضا(ع) برای معرفی اسلام ناب با توجه به شرایط منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدجواد جعفری در نشست خبری اعلام مهمترین برنامه‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: منظومه‌ای از برنامه‌های تخصصی پیش‌بینی شده برای جشنواره توسط نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود که سهم این بخش 43/2 درصد است.

وی ادامه داد: همچنین 56/8 درصد برنامه‌ها توسط تشکل‌های مردمی انجام می‌شود. 8/ 30 درصد برنامه‌ها نیز در خارج کشور انجام می‌شود.

جعفری درباره استان‌های میزبان برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) تصریح کرد: 13 استان شامل استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، قزوین، خراسان شمالی، خراسان رضوی ، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کردستان، جنوب کرمان و قم میزبان برنامه‌های هنری جشنواره هستند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ادامه داد: 11 استان کشور شامل استان‌های ایلام، سمنان، بوشهر، کرمان، چهارمحال و بختیاری، همدان، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، خوزستان و مازندران میزبان برنامه‌های فرهنگی جشنواره هستند.

جعفری افزود: 7 استان کشور نیز میزبان برنامه‌های علمی پژوهشی جشنواره هستند این استان‌ها شامل قم، زنجان، اردبیل تهران، مرکزی، کرمانشاه و خراسان رضوی هستند.

وی استان‌های گلستان، لرستان و یزد را به عنوان استان‌های میزبان برنامه‌های سینمایی جشنواره اعلام کرد و گفت: دو استان تهران و ایلام نیز میزبان برنامه‌های مطبوعاتی و دیجیتالی جشنواره هستند.

دبیر جشنواره امام رضا(ع) ادامه داد: برنامه‌های بخش کودک و نوجوان جشنواره نیز در 31 استان یعنی در تمام استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: چند دانشگاه از جمله دانشگاه امام صادق(ع)، دانشکده هنر دانشگاه تهران، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه بیرجند، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه شیراز، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین، دانشگاه صنعتی قم، دانشگاه رازی، دانشگاه رشت، دانشگاه هرمزگان، دانشگاه حکیم سبزواری، دانشگاه علوم قرآنی سبزوار، دانشگاه نیشابور، دانشگاه پیام نور خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه فرهنگیان مشهد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز میزبان برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) هستند که از اردیبهشت ماه برنامه‌ دانشگاه‌های نیشابور، رشت، بیرجند و شهید چمران اهواز شروع شده و دو دانشگاه نیز در خردادماه و 13 دانشگاه در آبان ماه برنامه دارند.

وی گفت: اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در مشهد مقدس خواهد بود که قالب‌های مختلفی را در بر می‌گیرد.

جعفری تصریح کرد: 13 قالب فعالیت برای جشنواره امام رضا(ع) از جمله انواع شعر (به زبان فارسی، عربی، ترکی آذری)، هنرهای نمایشی (تئاتر، کودک و نوجوان)، هنرهای تجسمی (نقاشی، سنتی، خوشنویسی و نواهای آیینی)، علمی، پژوهشی، فیلم (فیلم کوتاه، داستانی کوتاه و بلند، فیلم مستند) و مطبوعاتی و دیجیتالی هستند.

به گفته وی 8 کارگروه عهده‌دار تعیین محتوای جشنواره به‌منظور کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها شده‌اند.

جعفری افزود: به‌علاوه 31 ناظر نیز کار نظارت به محتوای برنامه‌ها را عهده‌دار هستند و دو کمیته نیز خادمان نمونه رضوی را شناسایی می‌کنند که در نهایت 8 خادم داخلی و 8 خادم خارجی معرفی خواهند شد.

مدیرعامل بین‌ا‌لمللی بنیاد امام رضا(ع) با بیان این‌که «کمیته ویژه‌ای نیز برای کیفیت‌بخشی به محتوای برنامه‌های اختتامیه جشنواره تشکیل شده است» گفت: با 31 استان تفاهم‌نامه کاری امضا شده تا ظرفیت‌ها برای انجام کار کیفی و فاخر شناسایی شود.

وی با بیان این‌که «31 موسسه مجری، برای اجرای جشنواره‌ها در استان‌ها انتخاب شده‌اند» گفت: 11 مرحله برای اجرای جشنواره سیزدهم تعریف شده است که آسیب‌شناسی و بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه‌ها، مهندسی برنامه‌ها، برنامه‌ریزی، تعیین سیاست‌ها، استقرار دبیرخانه در استان‌ها، انتخاب ناظران جشنواره، پذیرش آثار و داوری آنها و در نهایت اجرای جشنواره در دهه کرامت را شامل می‌شود.

دبیر جشنواره امام رضا(ع) با اشاره به رونمایی از هشتمین شماره فصلنامه فرهنگ رضوی و مجوز علمی و پژوهشی این فصلنامه گفت: دستاوردهای جشنواره در این فصلنامه‌ها منتشر می‌شود و این می‌تواند انگیزه‌ای باشد برای دانشگاهیان تا آثاری را برای چاپ در این فصلنامه تدوین کنند.

وی با بیان این‌که «سالانه حدود 400 هزار اثر در این جشنواره با موضوعات فرهنگی، هنری و علمی و پژوهشی دریافت می شود» گفت: این آثار از دل‌نوشته است تا فیلم سینمایی، آثار تجسمی و نمایشی و بانک اطلاعات آثار هنرمندانی که در طول این سال‌ها اثری ارائه داده‌اند به زودی رونمایی خواهد شد.

جعفری با اشاره به شعار امسال سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که «نوآوری و خلاقیت» است افزود: در 31 استان 31 اتاق فکر تشکیل شده که دبیرهای تخصصی برای کارگروه‌ها انتخاب شده است.

دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: انتشار دستاورهای این جشنواره به زودی انجام خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد بین‌ا‌لمللی امام رضا(ع)با تاکید بر این‌که «هر31 استان کشور میزبان برنامه‌های جشنواره در دهه کرامت هستند» افزود: در بیش از 80 کشور جهان برنامه‌ها با کمک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعةالمصطفی و مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که «جشنواره امام رضا (ع)تولیداتی نیز دارد» گفت:‌ در هفته‌های فرهنگ رضوی که به صورت چرخشی در استان‌های کشور برگزار می‌شود این تولیدات در معرض دید عموم مردم قرار می‌گیرد.

جعفری همچنین با تشکر از وزیر ارشاد گفت: آقای جنتی در دو سال اخیر برای جشنواره امام رضا(ع) سنگ تمام گذاشت و دولت نهایت حمایت و پشتیبانی را از این جشنواره داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha