• چهارشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94020905200
  • خبرنگار : 71021

کمتر از یک هفته تا مهم‌ترین رویداد گردشگری خاورمیانه

کمتر از یک هفته تا مهم‌ترین رویداد گردشگری خاورمیانه

بازار گردشگری عرب که یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری آسیا و همچنین یکی از 10 نمایشگاه برتر گردشگری جهان است‌، از 14 تا 17 اردیبهشت‌ماه (4 تا 7 می) در دبی برگزار می‌شود.

بازار گردشگری عرب که یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری آسیا و همچنین یکی از 10 نمایشگاه برتر گردشگری جهان است‌، از 14 تا 17 اردیبهشت‌ماه (4 تا 7 می) در دبی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا‌، ATM که بیست‌ودومین دور برگزاری خود را امسال پشت سر می‌گذارد هر سال همزمان با آغاز فصل گرما در حاشیه خلیج فارس که تعداد گردشگران این منطقه رو به کاهش می‌رود‌، برپا می‌شود.

ایران با وجود آن‌که همواره کشورهای همسایه‌، عربی و حاشیه خلیج فارس را از بازارهای در اولویت نخست خود می‌داند و جذب گردشگر از این بازارها را در اسناد بالادستی از جمله چشم‌انداز 20 ساله در اولویت قرار داده، اما هیچ‌گاه حضور منضبط و مقتدری در بازار گردشگری عرب نداشته است.

پس از تفاهم اولیه هسته‌ای ایران،‌ ATM نخستین رویداد جهانی گردشگری به شمار می‌آید که ایران می‌تواند با حضور مقتدرانه‌ خود واکنش‌های مثبت‌تری را دریافت کند.

غرفه‌ امسال ایران با نمایی از تخت جمشید توسط بخش خصوصی خریداری شده که وسعت آن 135 متر است. همسایگان ایران در این سالن، امارات (ابوظبی)، گرجستان‌، عمان‌، کردستان عراق و بحرین هستند.

بسیاری از کارشناسان و فعالان گردشگری معتقدند ناآرامی‌هایی که در چند سال اخیر گریبان‌گیر کشورهای عربی شده بهترین فرصت برای مطرح شدن و تثبیت موقعیت ایران است؛ اما تا کنون اقدام قابل توجهی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای مطرح شدن و مهمتر از آن تثبیت این موقعیت صورت نگرفته است.

محور نمایشگاه امسال دبی‌، سفر خانوادگی (Family travel) است، اگرچه این نمایشگاه به دلیل نوع بازارها و مخاطبانی که دارد امسال به تکنولوژی در سفر‌ و مسافرت‌های کاری‌، لوکس‌ و درمانی نیز توجه ویژه‌ای نشان داده است. در نمایشگاه امسال فضایی هم به نمایش هنرهای محلی و فرهنگ سایر کشورهای شرکت‌کننده اختصاص داده شده است.

بر اساس جدول این نمایشگاه قرار است امسال آمریکا‌، کانادا‌، مکزیک، اکوادور‌، آفریقای جنوبی‌، کنیا‌، زیمبابوه‌، تونس‌، تانزانیا‌، غنا‌، کامرون، ایران‌، کره جنوبی‌، ژاپن‌، چین‌، فیلیپین‌، تایوان‌، تایلند‌، ماکائو‌، مالزی‌، هندوستان‌، اندونزی‌، سنگاپور‌، مالدیو‌، برونئی، هنگ‌کنگ، ویتنام‌، نپال‌، مغولستان‌، کامبوج‌، قزاقستان‌، یونان‌، ترکیه‌، روسیه‌، چک‌، آلمان‌، اسپانیا‌، اتریش‌، مجارستان‌، کرواسی‌، اسلوونی‌، نیوکالدونیا‌، پالائو‌، برمه‌، سان‌مارینو‌، اسلوواک، گوا و هاوایی در بازار گردشگری عرب حضور داشته باشند.

این نمایشگاه از مهم‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری دنیا به شمار می‌آید که در سال 2013 حدود 21 هزار شرکت‌کننده و بازدیدکننده از 157 کشور با 68 ملیت داشت و این تعداد در سال 2014 به 23 هزار و 500 نفر رسید. حجم تجارت بالای ATM در سال 2014 باعث شد بسیاری از شرکت‌کنندگان برای حضور در نمایشگاه امسال نیز برنامه‌ریزی کنند.

این نمایشگاه که از نمایشگاه WTM انگلیس الگوپذیری کرده از سوی وزارت فرهنگ‌، ورزش و گردشگری امارات، سازمان گردشگری دبی‌، خطوط هوایی این کشور‌، سازمان جهانی جهانگردی و برخی مجموعه‌های گردشگری و هتل‌های دبی حمایت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha