• شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 94020502566
  • خبرنگار : 71404

تلویزیون مراقب باشد اعتراض عادت نشود

تلویزیون مراقب باشد اعتراض عادت نشود

اسماعیل عفیفه با تأکید بر اینکه مدیران تلویزیون نباید اجازه دهند تا بستر اعتراضات نسبت به تولیدات تلویزیون فراهم شده و ادامه پیدا کند، در عین حال توجه به اعتراضات را روشی غلط ارزیابی کرد.

اسماعیل عفیفه با تأکید بر اینکه مدیران تلویزیون نباید اجازه دهند تا بستر اعتراضات نسبت به تولیدات تلویزیون فراهم شده و ادامه پیدا کند، در عین حال توجه به اعتراضات را روشی غلط ارزیابی کرد.

این تهیه‌کننده باسابقه تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا در پاسخ به پرسشی درباره لزوم حمایت مدیران صداوسیما از برنامه‌ها و هنرمندان خاطرنشان کرد: اعتراض نسبت به برنامه‌ها و همچنین وجود ممیزی‌ فقط در تلویزیون حاکم نیست و ممکن است در رادیو یا هر رسانه دیگری هم باشد؛ بنابراین اقشار مختلف جامعه باید سعه صدرشان را بالاتر ببرند و تحمل شوخی داشته باشند.

عفیفه بار دیگر تأکید کرد: مدیران تلویزیون باید از کارهایی که نسبت به آن اعتراض می‌شود، حمایت کنند تا این اتفاق به عادت تبدیل نشود.

تهیه‌کننده سریال‌های «زمانه» و «در مسیر زاینده‌رود» که در زمان پخش سریال‌هایش با انتقاد و ممیزی همراه شدند، با بیان اینکه از روند اتفاقی که اخیرا برای سریال «در حاشیه» افتاده است، اطلاع دقیق ندارد، در عین حال گفت: نمی‌دانم دقیقا جریان چه بود اما این را می‌دانم که تنها درصد کمی از جامعه پزشکی نسبت به این سریال معترض بودند و آن‌طور نبود که همه جامعه پزشکی این مجموعه را نقد کنند؛ چراکه پزشکان قشر تحصیل‌کرده جامعه هستند و آن‌قدر هم سطح فکرشان پایین نیست که بخواهند از خودشان ضعف نشان بدهند اما آنچه که به نظرم روش غلطی است توجه به اعتراضات است که در نهایت فضای ناخوشایندی را درست می‌کند. به نظرم اگر هم قرار است کاری در فضای جامعه مورد نقد قرار بگیرد مدیران تلویزیون نباید اجازه بدهند بستر برای اعتراضات به این شکل فراهم شود.

عفیفه در پایان پیشنهاد داد: بهتر است مدیران تلویزیون بستر را برای نقدهای درست و به‌جا در جامعه فراهم کنند، نه اینکه هر قشری نسبت به هر کاری که در فیلم و سریال‌ها به آن پرداخته می‌شود، اعتراض کند. اصناف خودشان را مبری از هر نوع طنزی می‌دانند که به نظرم درست نیست و باید تحمل‌ها را بالا بُرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۷:۵۲

دقيقا درسته. حتي به نظرم اگر موارد انتقادي درست نبود اينهمه گارد نميگرفتند. قرار نيست كه حرف زده نشه چون بعضيها ناراحت ميشوند!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۰ ۲۳:۱۵

تنها كارگردان خوب فقط مهران مديري هست،آفرين