• پنجشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 93121408538
  • منبع : نمایندگی همدان

جانشین پلیس پیشگیری ناجا خبر داد

فعالیت 50 هزار نگهبان محله

فعالیت 50 هزار نگهبان محله

جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: عمومی کردن جرائم یکی از مهمترین راهبردهای پلیس پیشگیری است.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: عمومی کردن جرائم یکی از مهمترین راهبردهای پلیس پیشگیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، سردار مهدی معصوم بیگی در کارگاه استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان همدان، اظهار کرد: پیشگیری از جرائم تنها بر عهده نیروی انتظامی و قوه قضائیه نیست بلکه همه سازمان ها و نهادها در این زمینه مسئولیت دارند و باید ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به ویژگی های پلیس پیشگیری، تصریح کرد: پلیس پیشگیری؛ نیروی مسلح درون مردمی با کارکرد اجتماعی است چرا که اجتماعی بودن یکی از ویژگی های مهم پلیس است به طوری که پلیس باید همواره اجتماعی باشد.

وی با بیان اینکه پلیس پیشگیری نقش اورژانس نیروی انتظامی را برعهده دارد، تاکید کرد: 70 درصد ماموریت های نیروی انتظامی برعهده پلیس پیشگیری بوده و کلانتری ها و پاسگاه ها خط مقدم ارتباط با مردم و انجام ماموریت هستند.

معصوم بیگی عنوان کرد: اگر پاسگاه و کلانتری ماموریت ها را به درستی انجام دهند بی تردید رضایتمندی مردم افزایش خواهد یافت چرا که رضایتمندی مردم در گروی ماموریت صحیح پلیس پیشگیری است.

وی افزود: رضایتمندی مردم یک اصل مهم در ماموریت های پلیس است چرا که ماموریت های پلیس به نمایندگی از خود مردم صورت می گیرد که همین مساله وجه تمایز پلیس ایران با سایر کشورها است.

وی با اشاره به طرح مکنا در استان همدان اظهار کرد: طرح مدیریت کیفیت نیروی انتظامی در استان همدان به خوبی انجام گرفته و اقدامات مناسبی در استان انجام شده است.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا تفکر به عمل جهادی را از دیگر ویژگی های پلیس پیشگیری دانست و گفت: کار نیروی انتظامی با اقدام به عمل عادی صورت نمی‌گیرد، بنابراین پلیس باید تفکر جهادی داشته باشد.

وی داشتن امنیت را مهمترین نیاز جامعه عنوان کرد و افزود: در سلسله مراتبی که ترسیم شده نیازهای فیزیولوژیکی به عنوان نیاز اولیه انسان قلمداد شده است اما ما اعتقاد داریم نیاز به امنیت مقدم بر سایر نیازهاست و ادامه حیات در سایه امنیت محقق می‌شود.

به گفته وی، نیروی انتظامی پرچمدار و سکان‌دار این ماموریت خطیر و ارزشمند است، البته همه دستگاه ها و مردم نیز در ایجاد امنیت کمک می کنند اما به لحاظ قانونی این پرچم به دست نیروی انتظامی داده شده است.

وی با بیان اینکه سرمایه انسانی دارای جایگاه ارزشمندی است، اذعان کرد: همانگونه که امنیت حائز اهمیت است متولیان ایجاد امنیت نیز مهم هستند چرا که سرمایه انسانی با ارزشترین منابع سازمان است.

وی ادامه داد: همه کارکنان سرمایه انسانی به حساب نمی آیند بلکه کارکنانی که سازمان را پویا و بالنده کرده، به حرکت دربیاورند و بتوانند مزیت آفرین باشند سرمایه انسانی محسوب می شوند.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه رفتار استاندارد پیش نیاز رفتار متعالی است، تصریح کرد: تا به امروز 40 هزار نفر در حوزه پلیس پیشگیری در دوره های استانداردسازی و تعالی رفتار تحت تعلیم قرار گرفته که نیاز ما بیش از این تعداد است.

وی اظهار کرد: استانداردسازی یعنی به قاعده کردن رفتار بنابراین اگر می خواهیم منابع انسانی باارزش تری داشته باشیم باید از دروازه آموزش عبور کنیم.

معصوم بیگی ادامه داد: استانداردسازی فقط صحبت کلامی و گفتگو نیست بلکه بخشی از الزامات کار است و باید در همه کارها استاندارد باشیم.

وی یادآور شد: حوزه ماموریت پلیس کاملا آسیب پذیر بوده و نیازمند صبر انقلابی است به طوریکه شان نظام اسلامی داشتن پلیس با آستانه صبر بالا است.

وی عنوان کرد: در بحث رضایتمندی مردم رعایت حقوق شهروندی برای نیروی انتظامی یکی از اصول مهم بوده به طوری که پلیس در این زمینه در سال‌های اخیر به شدت ارتقاء یافته و تحت نظرگاه ها و بازداشتگاه های پلیس بهتر از گذشته شده اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.

جانشین پلیس پیشگیری ناجادر پایان خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری از جرائم 50 هزار نفر تحت عنوان نگهبان محله فعالیت دارند که نشان از همکاری در پیشگیری از جرم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha