• شنبه / ۳ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 95070300901
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

جانشین رییس پلیس پیشگیری ناجا تشریح کرد

وظایف کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در قبال مردم

وظایف کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در قبال مردم

جانشین رییس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی از سوی ماموران کلانتری ها و پاسگاه ها، گفت: ماموران مکلفند پس از دریافت شکایت، ‌به شاکی پرونده رسید تحویل دهند.

به گزارش ایسنا، سردار مهدی معصوم بیگی گفت: کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها موظفند پس از دریافت شکایت و ارائه  رسید به شاکی پرونده، به فوریت اقدامات بعدی خود را برابر قانون انجام دهند و این موضوع به کلانتری‌ها و پاسگاه ها، ابلاغ شده است.

وی افزود: ضابطان دادگستری موظفند شکایت کتبی یا شفاهی مردم را در هر زمان قبول کنند و در صورت شفاهی بودن شکایت باید در صورت مجلس، قید و به امضای شاکی برسد و علاوه بر آن شاکی را از حق درخواست جبران خسارت و بهره مندی از خدمات مشاوره ای و سایر معاضدت های حقوقی آگاه کنند.

جانشین رییس پلیس پیشگیری ناجا، رعایت حقوق شهروندی را موضوع بسیار اساسی و مهمی دانست و تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی از تکالیف قانونی، اخلاقی و حرفه ای ماموران کلانتری ها و پاسگاه ها است که موجب افزایش عملکرد مثبت پلیس و مشارکت بیشتر مردم در تولید امنیت خواهد شد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، وی گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار و رحمت نظام اسلامی است که مظلوم و کسی که مورد ظلم واقع شده است از او کمک می گیرد و ناتوان به او پناه می برد و کلانتری ها و پاسگاه ها مظهر کمک به ستمدیده و احیا کننده حق مظلوم هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha