• یکشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 93121005530
  • خبرنگار : 71442

سیاوش خیرابی و اولین حضور در سریال مناسبتی

صرف آوردن چهره‌ها به برنامه‌های تحویل سال جذاب نیست

صرف آوردن چهره‌ها به برنامه‌های تحویل سال جذاب نیست

سیاوش خیرابی که حضورش در عرصه‌ی بازیگری را از تلویزیون آغاز کرد، از اولین تجربه‌ حضورش در یک سریال نوروزی گفت.

سیاوش خیرابی که حضورش در عرصه‌ی بازیگری را از تلویزیون آغاز کرد، از اولین تجربه‌ حضورش در یک سریال نوروزی گفت.

این بازیگر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، با اشاره به اولین کار حرفه‌ای‌اش - «ترانه مادری» - که به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام ساخته شد، یادآور شد: زمانی که آقای محمدی کار «سر به راه» را شروع کردند، از من نیز برای همکاری در این سریال دعوت کردند. هر چند فیلمنامه حاضر نبود و کمی از این بابت نگران بودم، اما وقتی آقای محمدی من را توجیه کردند، مشکلم حل شد.

سیاوش خیرابی که ایفاگر شخصیت اصلی سریال نوروزی شبکه سه سیماست، با اشاره به اینکه «سر به راه» اولین تجربه حضورش در یک سریال نوروزی است، درباره‌ی کاراکتری که آن را ایفا می‌کند، گفت: شهاب در این مجموعه شخصیتی است که از خانواده‌اش بریده است، به لحاظ مالی وضعیت خوبی دارد اما زیر بار خانواده‌اش نیست. این شخصیت در ادامه قصه خلافی می‌کند که به خاطر آن مجبور می‌شود کار اجباری انجام دهد و در پی آن در یک یتیم‌خانه مشغول به کار می‌شود که آن هم قصه‌های خودش را دارد.

این بازیگر سپس درباره قصه مجموعه «سر به راه» نیز گفت: به این جهت که تاکنون کار مناسبتی تجربه نکرده‌ام، کمی کارم سخت‌تر شده است و با این مقوله مشکل دارم. از طرفی مدت زمان کار بالاست و فیلمنامه هم به ما دیر می‌رسد که نمی‌توانیم به خوبی تمرکز کنیم. اما به طور کلی، قصه این مجموعه را خوب ارزیابی می‌کنم. عوامل نیز حرفه‌ای هستند.

خیرابی در ادامه گفت: امیدوارم سریال «سر به راه» سریال خوبی شود و مردم آن را دوست داشته باشند.

او درباره ژانر این مجموعه گفت: اصولا کار طنز را دوست ندارم ولی این مجموعه در ژانر اجتماعی و شیرین است. با توجه به اینکه ایام نوروز با ایام فاطمیه تقارن دارد، نمی‌توانیم صرفا کار طنز بسازیم. این مجموعه یک کار اجتماعی است که موقعیت‌های شیرین و دراماتیک دارد.

این بازیگر همچنین با اشاره به رقابتی که میان شبکه‌ها در مناسبت‌ها، به ویژه نوروز وجود دارد، گفت: به نظر می‌رسد امسال رقابتی وجود ندارد. سال‌های گذشته در کارهای نوروزی سریال «پایتخت» را می‌دیدم که خیلی هم خوب بود، اما امسال به نظر می‌رسد رقابتی اتفاق نیفتاده است.

خیرابی در تکمیل مطلب بالا یادآور شد: مطمئنم با تدبیری که آقای محمدی دارد، سریال «سر به راه» صد درصد دیده می‌شود.

او با اشاره به کاراکتر خودش (شهاب) در مجموعه «سر به راه» نیز گفت: نقشم را دوست دارم، با کمک‌هایی که آقای سلطانی و بقیه می‌کنند، امیدوارم خوب از آب دربیاید؛ البته یک جاهایی مشکل است چون تاکنون چنین نقشی را بازی نکرده‌ام که روی لبه تیغ باشم. به نوعی یک جاهایی شیرین باشم و یک جاهایی دراماتیک.

سیاوش خیرابی در بخشی دیگر از گفت‌وگوی خود درباره‌ی برنامه‌های تحویل سال هم اظهار نظر کرد.

بازیگر «ترانه مادری» در پاسخ به این پرسش که آیا با حضور چهره‌ها در برنامه‌های تحویل سال موافق است، اظهار کرد: همه جای دنیا برنامه‌های تحویل سال به همین شکل است. اما صرفا نباید این گونه باشد. متأسفانه مدتی است که برنامه‌های تحویل سال یکسری بازیگر و ورزشکار می‌آورند، کمی صحبت می‌کنند و بعد تمام می‌شود. در نتیجه احساس می‌کنم خلأیی در برنامه‌های این چنینی وجود دارد به جهت اینکه مخاطب صرف دیدن یک برنامه گفت‌وگو محور خسته می‌شود و نیازمند این است که در کنار این برنامه‌ها آیتم‌های جذابی هم طراحی و تولید شود.

او همچنین در پایان گفت‌وگوی خود درباره‌ی وضعیت سریال‌های تلویزیونی اظهار کرد: زمانی کمتر پیش می‌آمد سریالی ساخته شود و مخاطب را جذب کند، اما در حال حاضر سریال‌هایی که ساخته می‌شوند به نظر می‌رسد مخاطب را راضی نگه می‌دارند.

این بازیگر در پایان تأکید کرد: تلویزیون اگر بیشتر از حالا کارهای فاخر بسازد، موفق‌تر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha