• سه‌شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93120502949
  • منبع : نمایندگی زنجان

یک مدرس حوزه:

صبر رمز ماندگاری حضرت زینب(س) است

یک مدرس حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) استان زنجان، استقامت را رمز پایداری حضرت زینب (س) در شرایط دشوار زندگی خود دانست.

یک مدرس حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) استان زنجان، استقامت را رمز پایداری حضرت زینب (س) در شرایط دشوار زندگی خود دانست.

وی گفت: استقامت، صبر و بردباری دو مؤلفه مهم در زندگی این بانوی تاریخ‌ساز است که با توسل به این دو توانست فرهنگ عاشورا را در تاریخ جاودان کند.

نرگس بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: حضرت زینب(س) یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های تاریخ تشیع محسوب می‌شود که با اقداماتی که انجام دادند موجب جاودانه شدن مکتب اسلام و اهل‌بیت(ع) شدند و امروز به مناسبت زادروز تولدشان بهانه‌ای برای گسترش فرهنگ این بانوی بزرگ اسلامی است.

وی افزود: زینب یعنی زینت پدر و این نامی است که خداوند برای دختری انتخاب کرد که با انجام رسالت خویش زینت‌بخش تاریخ شده و موجب افتخار و سرافرازی خاندان وحی و ولایت گشت و این نامی است که همیشه در تاریخ اسلام و تشیع جاودان است.

بهرامی تصریح کرد: حضرت زینب(س) در خانه‌ای متولد شدند که الگوهای ناب الهی در آن حضور داشتند و در سایه‌سار این نعمت‌های الهی رشد و پرورش کردند که پدر از خاندان نبوت بود و مادری که دختر پیامبر اسلام که تربیت را به درجه عالی خود رسانده بود و حضرت را برای پذیرش مسئولیت خطیر که رساندن پیام عاشورا بود، آماده می‌کرد.

وی یادآور شد: در بین ائمه اطهار(ع) تنها حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) به درجه عصمت رسیده‌اند که این به دلیل تقوای این دو بانوی بزرگ است که تربیت ‌یافته مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بودند و اینان به ‌عنوان الگوهای ناب دینی برای بانوان و دختران مسلمان محسوب می‌شوند که با تأسی از زندگی پرفراز و نشیب، اما آموزنده ائمه اطهار(ع) به درک صحیح از زندگی که آراسته به رنگ و بوی خدایی باشد دست ‌یابیم.

بهرامی در ادامه خاطرنشان کرد: زندگی حضرت زینب(س) یکی از دشوارترین صحنه‌های تاریخ اسلام است که در بررسی‌های تاریخی می‌توانیم به این نتایج دست ‌یابیم که ایشان از دوران کودکی خود شاهد وقایع مهم تاریخی بودند که می‌توان به رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت مادر گرامی‌شان، خانه‌نشینی و شهادت پدر بزرگوارشان حضرت علی(ع) و شهادت برادر مظلوم‌شان امام حسن مجتبی(ع) و در نهایت واقعه عاشورا که منزل آخر ایشان بود که پیام اسلام را برای همیشه در تاریخ جاودان کرد، اشاره کرد.

وی در ادامه یادآور شد: صبر و استقامتی که بانوی تاریخ‌ساز کربلا از خود در زندگی به منصه ظهور رساند کار را برای آل‌زیاد و بنی‌امیه سخت کرد و این درس مهمی بود که از پدر و مادر خویش آموخته بود و امروز باید بانوان و دختران پای درس این بانوی بزرگ بنشینند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha