• شنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93120200430
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه تبریز:

مسابقات سراسری قرآن فضای معنوی را در دانشگاه‌های تبریز پررنگ‌تر کرده است

مسابقات سراسری قرآن فضای معنوی را در دانشگاه‌های تبریز پررنگ‌تر کرده است

رئیس دانشگاه تبریز گفت: مسابقات سراسری قرآن کریم فضای معنوی را در دانشگاه‌های تبریز پررنگ‌تر کرده و معنویت قرآنی را در دانشگاه‌ها به ارمغان خواهد آورد.

رئیس دانشگاه تبریز گفت: مسابقات سراسری قرآن کریم فضای معنوی را در دانشگاه‌های تبریز پررنگ‌تر کرده و معنویت قرآنی را در دانشگاه‌ها به ارمغان خواهد آورد.

محمدرضا پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: بحث مسابقات سراسری قرآن کریم یکی از رخدادهای مهم و ارزشی است که در استان ما اتفاق می‌افتد.

وی افزود: این مسابقات اگر چه در محدوده سالن‌های مسابقات برگزار می‌شود اما ابعاد موضوع و دامنه فعالیت‌های آن جلوه ویژه‌ای در استان خواهد داشت.

وی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد توسط کمیته دانشگاه‌ها و مراکز علمی گفت: ستاد دانشگاه‌ها تلاش می‌کند با همکاری، تعامل و مشارکت استفاده علاقمندان قرآن و عترت از این برنامه‌ها را تسهیل کند.

وی از برگزاری همایش‌های جانبی همزمان با برگزاری این مسابقات خبر داد و گفت: همزمان با برگزاری این مسابقات همایش علامه طباطبایی و قرآن و همایش شهریار و قرآن در استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری جهاد دانشگاهی و دانشگاه تبریز به منظور برگزاری باشکوه همایش علامه طباطبایی و قرآن گفت: در این همایش علاوه بر متسابقین و قاریان محققین این حوزه نیز حضور خواهند یافت.

پورمحمدی گفت: هدف از برگزاری این مسابقات تبیین فرهنگ قرآنی و تجلیل از این بزرگان است و بدون شک محققین و پژوهشگران قرآنی حضور فعالی در این همایش خواهند داشت.

وی از برگزاری نمایشگاه جانبی توسط کمیته دانشگاهیان در این مسابقات خبر داد و گفت: نمایشگاه جانبی با رویکرد معرفی فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی حوزه قرآن برپا خواهد شد.

پورمحمدی با اشاره به برگزاری محافل متعدد قرآنی در سطح دانشگاه‌های استان اظهار کرد: کانون قرآن و عترت به طور کاملا تخصصی در دانشگاه تبریز به برگزاری محافل و نشست‌های قرآنی می‌پردازد همچنین مجلس انس با قرآن ویژه کارکنان و نشست‌های قرآنی بسیج اساتید نیز به طور مرتب در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه تبریز از ارائه بسته فرهنگی به متسابقین این مسابقات خبر داد و گفت: این پکیج با همکاری تمام دانشگاه‌های استان آماده خواهد شد و در روز برگزاری مسابقات به متسابقین تقدیم می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha